onsdag, augusti 31, 2005

Töcken


Tuff dag.
Blev avfirad av min gamla redaktion på Debasers uteservering igår, och alla de där fruktdrinkarna som då kändes som en bra idé har idag lagt sig som en våt filt över hela min hjärna.
Men det var kul och hela nöjesgänget är fantastiskt.
Jag kommer att sakna dom som fan.

Markus berättade fantastiska historier om sin farfarsfar som tydligen var en särdeles elak man. Bland annat dödade han tydligen en galen tjur genom att hälla bensin på den och tända på.
Förutom hans allmänt otrevliga sätt hade han också den egenheten att hans fiender försvann. Till exempel en man som farfarsfadern kom i bråk med på en krog i Tornedalen någon gång för länge sedan. De beslöt sig för att ta bråket utomhus, gick iväg ut i skogen, och efter en stund kom bara Markus farfarsfar tillbaka. Den andre gubben sågs aldrig mer till.
Vansinne.

I dag fika med nygammal jobbarkompis från Expressen som uppdaterade mig på vad jag har att vänta. Tydligen hade jag inte lyckats med min löneförhandling så bra som jag kunde gjort, men det spelar ärligt talat mindre roll. Ska bli kul att komma tillbaka.

I kväll: Mingel med Hannah på Bukowskis som tydligen presenterar sin "Konstkatalog". Egentligen inte direkt vad jag har lust med, men eftersom hon inte lyckats få med sig någon annan är det klart att jag ställer upp. Trots att det innebär kavaj.

8 Comments:

At 31 augusti, 2005 21:30, Blogger Tor Billgren said...

Bergsgatan 20
214 22 MALMÖ

bifoga överraskning

 
At 31 augusti, 2005 21:43, Blogger Tor Billgren said...

Bilden skulle kunna vara Thomas (minus ringarna). Ett perfekt fångat ögonblickt av bullrigt, högljutt och drygt fylletjafs...

 
At 31 augusti, 2005 22:42, Blogger Thomas Pihl said...

Din jobbadress? Varför då?

Håller med! Trodde faktiskt en stund att det var jag på bilden. Men jag avslöjade bluffen med hjälp av två detaljer:
Tröjan - har aldrig ägt någon sådan
Cigaretterna - har aldrig rökt

 
At 31 augusti, 2005 23:58, Blogger Måns said...

Paket är på väg, courtsey of Metro.
Tyckte att Konstkatalogen faktiskt hade sina poänger, trots att du tidigare uttryckt dina tvivel Tor.
Fast vimlet var tråkigt.
Jag såg Nils-Petter Sundgren, Fredrik Reinfelt och nån gubbe från Antikruntan.
Sen gick vi till La Camera på Norrmalmstorg och åt pasta istället.

Fylletjafsaren är mycket riktigt lik Thomas. Men det är Pontus - min och Thomases Maijas gemensamma vän.

 
At 01 september, 2005 08:19, Blogger Tor Billgren said...

Konstkatalogen innehåller mycket bra kalendarium, och har väldigt bra skribenter - Marie Louise Samuelsson till exempel. Men jag har också läst förbluffande dåliga artiklar i den. Och så har de nummer jag läst inte alltid haft klockren redigering. Det ska bli spännande att se hur'n ser ut i höst. Jag köper'n alltid.

 
At 01 september, 2005 08:58, Blogger Thomas Pihl said...

Tor, berätta för publiken varför du gillar Marie Louise Samuelsson. Huvudsakligen.

: O

 
At 01 september, 2005 09:17, Blogger Tor Billgren said...

Hon är en lysande skribent med bra smak och näsa för radio.

 
At 01 september, 2005 09:35, Blogger Thomas Pihl said...

Jag vet.
Särskilt bra näsa hade hon när hon kallade dig för "besatt och intressant" i en SvD-recension av ditt radiosignaturprogram.

 

Skicka en kommentar

<< Home