måndag, augusti 29, 2005

Allein

Nu gör jag det jag är sämst på i hela världen. Är ensam. Erik är på konferens i Marstrand, jag fick mobilguida honom till ett café vid Saluhallen i Göteborg när han mellanlandade där - än ser jag staden framför mig. Nu sitter jag med rött te smaksatt med citrongräs i den japanska gjutjärnskannan och läser artiklar om bildämnet, något jag försummat alltför länge. Jag lyssnar på den underbara CD:n jag fick av Viktor Sjöberg på Brusfesten - så vackra ljud. Ni ska få höra. Nu tog den slut igen. Det kanske ändå är dags att lägga sig?

3 Comments:

At 30 augusti, 2005 18:30, Blogger Anton Berg said...

Vara dålig på att vara ensam, det är ett kollektivt rop på nästan alla kidsens sidor på P3 Star.
Och ändå, där sitter vi, framför skärmar. Avskärmade men ändå sökande.

Det är något fundamentalt paradoxalt i 2000-talets varande. Vi stressar runt för att få "tid för oss själva" som vi inte klarar av att använda till annat än värmesökeri.

Eller typ så... Jag vet inte, får inte formuleringarna att följa mina oavslutade tankebanor riktigt.

 
At 31 augusti, 2005 00:16, Blogger Tor Billgren said...

Trots att dina tankebanor äro avslutade förstår jag dem och samtycker med dem.

 
At 31 augusti, 2005 20:06, Blogger Urologen said...

Ok, visst, ensam, det är ok.

Men "rött te smaksatt med citrongräs i den japanska gjutjärnskannan"??

Kom ner nu för fan, Shogun-boy.

 

Skicka en kommentar

<< Home