fredag, augusti 26, 2005

Äntligen

Igår kom den, Studiefrämjandets katalog över höstens kurser. Jag och Erik kokte en kanna kaffe och satte oss och bläddrade förväntansfullt igenom utbudet. Vi bestämde oss för följande kurser:

Presentförpackningar
Vi viker egna presentpåsar och presentaskar i papper och gör om färdiga papperspåsar så att de får en personlig prägel. Bra att ha hemma när du skall gå bort och vill ta med en gåva.

Julkrubba
Med hjälp av fimulera (en speciell plastlera som går att bränna i vanlig ugn) tillverkar vi figurerna till en egen julkrubba. I priset ingår även en trälåda för dina figurer som du kan dekorera på det sätt du vill.

Gör din egen tvål
Vi gjuter tvålar i olika färger, former och dofter. Mest kommer vi att koncetrera oss på genomskinliga tvålar som vi gjuter in små figurer i.

Waldorftomte
Vi syr en tomte enligt Waldorfpedagogiken och knyter an till tomtens roll i det gamla svenska samhället.

Det kommer att bli en underbar höst!

4 Comments:

At 26 augusti, 2005 16:36, Blogger Thomas Pihl said...

Waldorftomten är bäst!

Men studieförbunden är inte bara dumma.
Elise ska kanske gå en sykurs, och jag tänker lära mig tango.
(Fast inte just det här året...)

 
At 26 augusti, 2005 16:47, Blogger Tor Billgren said...

Håller med. Erik och jag ska gå vinkurs på Medborgarskolan (på riktigt)

 
At 28 augusti, 2005 18:58, Anonymous Anonym said...

Tor. Jag älskar att jag får skratta när jag läser det du skriver.

 
At 28 augusti, 2005 20:52, Blogger Tor Billgren said...

Tack, anonym. Jag hade älskat att få veta vem du är...

 

Skicka en kommentar

<< Home