fredag, augusti 26, 2005

Tor Billgren rasar mot DN-skribent

Ända sedan Thomas ringde och läste upp (i Malmö är det svårt att få tag i lokaltidningar såsom Smålandsposten, Dagens Nyheter och Ulricehamns Tidning) Kristoffer Poppius text om Cat5 och att TTA hade varit "ännu bättre om de var tjejer" har jag försökt förstå. Jag har visualiserat, funderat, teoretiserat och byggt med lera... Bättre om de var tjejer...

Nog för att det är homoerotiskt så det förslår, men TTA hade faktiskt varit ännu bättre om de var tjejer (Ja, Maxim Lindqvist och Tor Billgren, jag förstår att det låter helt sjukt, men det är faktiskt sant); om de lärde sig sjunga och slutade bröla sådär efterblivet fotbollskilleaktigt och dansade koreograferat i stället för att stå och stampa med två tummar upp som en full bonde som precis hoppat av flaket på torget för att sälja tomater.

"Bättre om de var tjejer?" Eller "Bättre om de var tjejer?" - - - Att deras homoerotiska undertoner hade varit mer spännande om de var tjejer? Ah - som TATU? Men det är ju inte homoerotik. Alla heterosexeulla föreställningar om lesbianism är heteropedoerotik - ett utlopp för den heterosexuelle mannens fantasier om att ligga med två mellanstadieflickor samtidigt. Och vad har det med musik att göra? Ingenting, så det är självfallet inte så Poppius menar.

Tor Billgren svarar:

- Ja, Kristoffer Poppius - du har rätt. Det låter helt sjukt. Du har formulerat en logisk omöjlighet - en paradox. Det enda jag kan göra är att indignerat och med hysteriskt darrande stämma i falsett utropa "BÄTTRE OM DE VAR TJEJER??? DET ÄR JU BAROCKT!!! ÅÅÅÅÅH!!! FY! SCHAS!"

4 Comments:

At 29 augusti, 2005 16:58, Anonymous Anonym said...

Har alla heterosexuella män fantasier om att ligga med två mellanstadieflickor? Jag lär mig något nytt varje dag - tack!

 
At 29 augusti, 2005 19:57, Blogger Tor Billgren said...

Så är det. Varsågod.

 
At 30 augusti, 2005 18:45, Blogger Anton Berg said...

Precis. Fråga vem som helst. Det DÄR trodde jag var common knowledge.

Däremot borde Poppius skjutas för att han är intern i sin text.

Det är som när Aftonbladets nöjesredaktion kallar varandra för smeknamn i sina texter.

Jag bryr mig inte om om band är bättre eller sämre än tex TTA.

Jag vill veta VARFÖR ett band är bra eller dåligt.

 
At 30 augusti, 2005 21:50, Blogger Tor Billgren said...

Men det sa han ju:

"TTA hade faktiskt varit ännu bättre om de var tjejer, om de lärde sig sjunga och slutade bröla sådär efterblivet fotbollskilleaktigt och dansade koreograferat i stället för att stå och stampa med två tummar upp som en full bonde som precis hoppat av flaket på torget för att sälja tomater"

 

Skicka en kommentar

<< Home