fredag, augusti 26, 2005

Hönan eller ägget?

Förutom att kommentera Tor Billgrens TTA-fascination, tar DN På Stan i dag även upp fenomenet Rockarsle.

Åsiktsmaskinen menar att ultraspinkiga idoler som Moneybrother och Melody Clubs sångare knappast kan vara några bra förebilder för ungdomen.

Väl. Men DN ger inget svar på, presenterar inte ens en teori om, vad Rockarsle beror på.
FÅR man mindre arsle av att spela rock, eller börjar man spela rock för att man HAR liten röv?

Tacksam för svar.

/Thomas, 27, Hockeyhäck

6 Comments:

At 26 augusti, 2005 12:12, Blogger Tor Billgren said...

Thomas. Nu har jag funderat på detta i 2,5 timmar, men inte kommit fram till något svar. Hoppas bloggens egna rockarslen Måns, Sebastian, Anders och Anton kan svara.

/ Tor, 29, gymnast

 
At 26 augusti, 2005 12:46, Blogger Måns said...

Rockarsle?
Jag?
Pft, min kropp är spolformad.
Tänk Lars Frölander.
Jag lämnar ordet vidare...

 
At 26 augusti, 2005 15:59, Blogger Thomas Pihl said...

Tor kan man läsa om i DN På Stan, men bara pappersutgåvan. Jag har skrivit av halva artikeln åt Tor, kan maila den till dig, Seb.

Förresten räknar jag inte din röv som rockig. Den bär faktiskt vissa spår av dina säsonger som svettig slitvarg i Hävla IF.

"Tänk Lars Frölander"?
Hahaha!

 
At 26 augusti, 2005 23:57, Anonymous Anonym said...

Kanske hör rockarsle ihop med popryggar? Såna som dito tjejer får i lågt skurna, tajta svarta jeans. Ni vet den där limpan som lägger sig väl synlig ovanför röven, liksom. Som man ser i den decimeterstora glipan nedanför deras för små t-shirtar. Eller vad vet jag?

 
At 30 augusti, 2005 18:47, Blogger Anton Berg said...

Efter alla mina framträdanden inför tiotusentals fans i sommar kan jag meddela att man i alla fall inte blir av med sina antydningar till bilringar och love-handles under showen.

Rock-arsle tar jag som en komplimang. Det är endast med den formen man kan bära upp ett par Nudie...

 
At 30 augusti, 2005 21:51, Blogger Tor Billgren said...

Är det DÄRFÖR ni springer så mycket fram och tillbaka? Så att allt det där extra inte ska synas utan liksom bara bli sudd?

 

Skicka en kommentar

<< Home