lördag, september 03, 2005

Studiegången by night

Nu har vi precis hjälpt kusin Johan och Lisa att flytta in mitt i natten i en lya på studiegången. Vi vill inte flytta dit längre. Fast det insåg vi som tur var redan igår när vi var där och hämtade ut deras nycklar. Så vi skrev på ett kontrakt för en trea i Olofshöjd istället. Med balkong. Men man kommer bara ut på den ifrån badrummet. Mysigt, sa Mamma, då kan man ju gå ut i morgonrocken. Och jag kom på att man på vintern kan hälla upp ett varmt bad och gå ut och rulla sig i snön. När vi var på banken precis efteråt såg vi jättefina lägenheter med trägolv som man kunde köpa. Jag frågade banktanten men hon sa att en student och en deltidsprojektanställd troligtvis inte kunde få lån. Jippie! Vi gjorde rätt.

6 Comments:

At 03 september, 2005 03:18, Blogger Måns said...

Grattis Sebban!
Det var ni värda.
Hur fick ni den?
Stod ni i kö eller?
När flyttar ni in?
Frågor, frågor, frågor.

 
At 03 september, 2005 16:39, Blogger Tor Billgren said...

Mmmm - arbetsrum *dräggel*

 
At 05 september, 2005 07:25, Blogger Tor Billgren said...

Var på Olofshöjd, frestn?

 
At 05 september, 2005 10:37, Blogger Anton Berg said...

Grattis, där har jag OCKSÅ bott men i ett pytterum. Det kalrt bästa med Olofshöjd är ju läget. Får man sen en stor lägenhet som man trivs är det ju toppen!

 
At 05 september, 2005 17:57, Blogger Tor Billgren said...

då flyttar du bara över vägen?

 
At 05 september, 2005 18:29, Blogger Tor Billgren said...

schysst!

jag gillar det området

 

Skicka en kommentar

<< Home