torsdag, september 01, 2005

Det enda sättet!

Äntligen fick jag chansen! Nu har jag gjort mitt! Lämnat mitt bidrag! Gjort min röst hörd!

Det var vid Café Zenith under Malmöfestivalen - en lång vit banderoll där man skulle lämna förslag på hur världen skulle förändras. Och som belöning för sitt förslag fick man ett vitt band som visar att man tagit ställning mot fattigdomen. Utrota fattigdomen nu står det. Och Bono bär ett med stolthet!

Jag kollade igenom de andra texterna:

Carpe Diem
Lev varje dag som om den var din sista
Stoppa kapitalismen
Ett äpple om dagen håller doktorn borta
Bort med krig
Hakuna Matata!
Leve intifadan


Och skrev dit mina synpunkter:

Morgonstånd är guld i mund.

Och så fick jag mitt band.

JAG har tagit ställning!
MOT fattigdomen!
Gör det du också -
- så utrotar vi den tillsammans!


Jag har gjort mitt! Nu är det DIN tur!

5 Comments:

At 01 september, 2005 17:01, Blogger Måns said...

Bra, Tor!
Nu fattas det bara att du röstar i kyrkovalet också.
Sen är du komplett.

 
At 01 september, 2005 17:04, Blogger Thomas Pihl said...

Ta inte illa upp Tor, men dina ögon är faktiskt lite alkoglansiga.

Det kanske inte är så nyttigt att ränna ute med Malmös kulturelit var och varannan kväll?

 
At 01 september, 2005 17:18, Blogger Tor Billgren said...

Det är känslan av att ha GJORT SKILLNAD och BIDRAGIT som gjort mina ögon tårfyllda!

 
At 02 september, 2005 07:36, Anonymous Anonym said...

Är inte alla jävla färger snart upptagna så man slipper se fler armband? Slår vad om att de är tillverkade av en kambodjansk barnarbetare.

 
At 06 september, 2005 20:17, Blogger Anders said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home