onsdag, april 08, 2009

Big Bengt vs Bert Karlsson













Jag läser just nu Bert Karlssons bok "Mitt liv som Bert" (2006) och hittar en kul story. Det handlar om hur Bert planerar Sommarland där han använde Big Bengts High Chaparall som förebild:


"Big Bengt var killen som inte brydde sig ett dugg om kvalitet och det finns en rolig historia om honom som ibland felaktigt tillskrivs mig.

Bengt hade sålt 10 ton sardiner till KF, och de var fullkomligt oätliga. När man ringde från KF och påpekade att sardinerna inte gick att äta, lär Bengt ha sagt:

- Äta dem? Ni ska sälja dem. Det har jag gjort."

2 Comments:

At 08 april, 2009 22:47, Blogger Anders said...

Anton refererar Bert som refererar Big Bengt. Om jag nu refererar till Anton, vad betyder det? Nåja, kvalitet är överskattat, det står ju klart.

 
At 09 april, 2009 08:53, Blogger Anton Berg said...

Om det är något jag lärt av Berts bok hittills är det att källhänvisning är överskattat. Så länge det är underhållande ska man inte förstöra en god historia med en massa krav på fakta.
Det tänker jag anamma i min kommande P3 Dokumentär om Nyd.

 

Skicka en kommentar

<< Home