torsdag, april 10, 2008

If you're fond of sand dunes!

3 Comments:

At 10 april, 2008 16:54, Blogger Anders said...

Vad är det här?
Udda tubinlägg-duell?

Men vackert var det!

 
At 10 april, 2008 17:23, Blogger Tor Billgren said...

Samlades av Groove Armada till låten "By the river" 1997. Minns fortfarande när jag hörde den första gången. P3 Dans i lumpen. Originalet heter "Old Cape Cod", och förekommer i "Die Hard 2". En flygplatsanställd spelar den på sin grammofon nere i kulvertarna.

 
At 14 april, 2008 10:43, Anonymous Anonym said...

Precis, det var därför jag la upp den. Jag hade inte hört Groove Armada-låten sen den gick het i det numera legendariska radioprogrammet Kustarnik, och så snubblade jag på Old Cape Cod och fick ilningar av igenkänning längs ryggraden. Framför mig såg jag Tor vid kontrollerna, Thomas och Gustaf med varsin mick i munnen, jag kände smaken av bränt kaffe och doften av damm och svettig student.

 

Skicka en kommentar

<< Home