söndag, april 06, 2008

Tävling, gissa min stad.

5 Comments:

At 06 april, 2008 22:06, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Jönköping är ju den naturliga gissningen, men det kanske är för enkelt. Dessutom behöver de väl inte gå grundkursen där.

Har ni förresten hört om den senaste tok-sekten som börjat tilldra sig americkanska polisens intresse? 7 500 utbrytare ur mormonkyrkan som vill ha lite mer cool 1800-talsstämning med månggifte, 16-åriga tjejer som gifter sig med 55-åriga predikanter och liknande patriarkala önskedrömmar. Och vad heter stan där de håller till? Rätt svar: Eldorado, Texas.

Säga vad man vill, men de är i alla fall bra på att hitta på ortsnamn i det där landet.

 
At 07 april, 2008 15:49, Blogger Anders said...

"Vart jag än är nuförtiden så hör jag om hur Alphakurser kommunicerar den kristna tron på ett relevant och intressant sätt. Får du chansen att gå en Alpha kurs - Ta den!."

Sir Cliff Richard
Musiker

 
At 07 april, 2008 15:58, Blogger Anders said...

Föredragen:

Den kristna tron - tråkig, osann, irrelevant?

Vem är Jesus?

Varför måste Jesus dö?

Hur kan jag vara viss om min tro?

Varför skall jag läsa Bibeln, och hur?

Varför skall jag be, och hur?

Hur leder Gud oss?

Vem är den helige Ande?

Vad gör den helige Ande?

Hur kan jag bli fylld av Anden?

Hur kan jag stå emot det onda?

Varför och hur skall vi berätta om vår tro för andra?

Helar Gud idag?

Vad skall vi ha kyrkan till?

Hur kan jag göra det bästa av resten av mitt liv?

 
At 07 april, 2008 21:36, Blogger Anton Berg said...

Vem är den helige Anders?

 
At 08 april, 2008 00:27, Blogger Anders said...

Det är inte fejk!
Riktiga föredrag från en Alphakurs!

 

Skicka en kommentar

<< Home