söndag, mars 23, 2008

Trafik

22 mars 21:45
Anton:
En mystisk person... Egendomligt!
22 mars 22:48
Tor:
Kung ottokar
22 mars 23:44
Anton:
Totalt fel!
22 mars 23:47
Tor:
Den mystiska stjärnan. Om profeten!
23 mars 11:27
Anton:
Fel igen!
23 mars 11:29
Tor:
vaffan
23 mars 11:30
Anton:
Koks i lasten! I början, när de springer på General A.
23 mars 11:31
Tor:
Ah aha åhå. Mycket bra utmaning. Gratulerar!
23 mars 11:34
Anton:
Tack! För övrigt är den stora bilden på det
 störtade planet i "Tibet" ett mästerverk. Snyggt disponerat och underbart att man ser planet i förgrunden och Tintin med följe som små prickar. Dramatiskt!
23 mars 12:21
Tor:
Det är en fantastisk bild. Var ska vi leta efter Tchang? Åt det hållet? Eller åt det hållet?
23 mars 12:25
Anton:
Storyn med Yetin och svävande munkar är kanske inte hans bästa men jag tycker att albumet är det snyggaste. Snön är så bra tecknad! Storyn i Koks i lasten är ju däremot grym. Och att planen h
eter Mosquitos!
23 mars 12:27
Tor:
koks är min favorit. Upp på bryggan med dig så ska jag försöka få fyr under pannan.
23 mars 12:28
Anton:
Ramona går för egen maskin!

Etiketter:

9 Comments:

At 23 mars, 2008 20:36, Blogger Måns said...

Observation:
Tor, som är en hyvens man, svarar omedelbart.
Anton väntar desto längre med att föra samtalet vidare.

 
At 24 mars, 2008 10:01, Blogger Anton Berg said...

Möjliga orsaker:
Tor är nyfiken.
Anton är småbarnsfar.

Måns är ond.

 
At 24 mars, 2008 13:12, Blogger Måns said...

Mina favorit-aaaalbum är Månen tur och retur 1&2.
Jävlar vilka avtryck den där raketen gjorde i min hjärna när jag läste dem första gången.

 
At 26 mars, 2008 10:13, Blogger Anders said...

Vad föranledde trafiken?

 
At 26 mars, 2008 13:05, Blogger Tor Billgren said...

Inget föranledde trafiken. Den bara uppstod. Möjligen initierades den av att Tor skickade ett citat till Anton härförleden.

 
At 27 mars, 2008 12:45, Blogger Anton Berg said...

Som jag fortfarande inte klarat av!
Förresten, vi har problem med arbetslösheten hära- hjälp oss på ett k(l)ick!

http://albinopolis.myminicity.com/ind

 
At 27 mars, 2008 14:55, Blogger Anders said...

Ja, just det!
Och varje dag ska ni gå in på
http://albinopolis.myminicity.com/

Sådeså!
Seså, lägg i favoriter!

 
At 28 mars, 2008 17:08, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Mina favortialbum är De sju kristallkulorna och Solens tempel, men Koks i lasten har det snyggaste omslaget och Tintin i Tibet är det snyggaste albumet som helhet.

Pastischmästaren Joakim Lindengren har ju tidigare hyllat Hergé genom att göra sin egen version av Tibet-äventyret: "Stofil i Strömsund". På sistone har han dessutom formgivit katalogen för Sveriges kulturstidskrifter på följande stiliga vis:
http://www.tidskrift.nu/tryck.php

Från vänster: Kapten Stofil, Lädernuckan, Senilo och Stofilpojken.

 
At 31 mars, 2008 15:29, Anonymous Anonym said...

Jag hade vissa album på franska och andra på svenska. De franska var skönast pga den hårda pärmen, men de svenska fick jag när jag var lite äldre, så de har jag inte läst lika mycket. Dessutom har jag inte läst om albumen i vuxen ålder, vilket jag misstänker att ni har gjort. Anledningen till att jag inleder med denna brasklapp är att jag känner att mina val är den prepubertala pojkens som tycker det är spännande med äventyr, helt befriat från konstnärliga värderingar.

Min favorit var länge Tintin och hajsjön, för den hade jag inte och den hör ju inte riktigt till serien, så den var lite mytisk för mig. Det album jag läste oftast var Plan 714 till Sidney. En annan som alltid varit mystisk i min värld är kung Ottokars spira som jag av någon anledning inte minns alls lika tydligt som de andra.

 

Skicka en kommentar

<< Home