måndag, november 19, 2007

Min helg

Fredag

Per och Ann-Catrine kom över. Vi skulle provspela ett spel för recension. Khet heter det och handlar om laserstrålar och speglar. Jag gjorde smördegspizzor med lax. Spelet var tråkigt. Pizzan var god.


Sen gick vi till Raw och såg Miss Li. Kabaretpop med rolig orkester. Jag recenserade den i tidningen.
"A little piece of me, sjunger Miss Li i en av låtarna, och det gäller verkligen för korta åskådare, som får nöja sig med små glimtar i digitalkamerornas lysande displayer."




Lördag

Sovmorgon.
Sen åkte vi på utflykt till Nyköping. Vernissage för en utställning om stickning som jag ingår i. Väldigt fin utställning. Mina alster hade, med all rätt, placerats på en lite mer undanskymd plats. Det var däremot INTE med all rätt som de hade stavat mitt efternamn Pilh.
(Bild kommer)

Via ett galleri med popkonst hamnade vi på trevlig indisk restaurang. Jag åt lamm och drack en 66-centiliters Cobra. De har bra size på ölflaskorna, de där indierna.

På vägen hem sov jag i baksätet. Det var mörkt ute Mysigt.
Storkok med chili con carne. Jag "gick till stan" på chilin. Starkt men inte för starkt.
Landskamp på tv. Mattias, Stefan, Elise, Johanna och Tage kom över. De tre sistnämnda somnade.



Söndag

Sovmorgon.
Sen gick vi på vårt livs första husvisning. Kåken var okej, men typ alla tapeter och golv måste bytas för att vi verkligen ska trivas. Jag såg en viss potential att bygga bastu i källaren.


Lunch på Eskilstuna konstmuseum. Fina utställningar. Bäst var grafiken av Kent Carlsson, och Albin Karlssons limprojekt.


På kvällen spelade jag innebandymatch. Vi vann med 9-4. Det var skitkul, för motståndarna var så uppretade, och kom med hot mot vår personliga hälsa.
Sen stickade jag nästan en hel barnstrumpa.

Fin helg - igen!

11 Comments:

At 19 november, 2007 10:42, Blogger Tor Billgren said...

Ah, äntligen premiär för stickningen. Väntar med förväntan på bilderna. Ta huset bums! Balkongen är ju enastående. Vad underbart det hade varit att kunna breda ut sig på det sättet. Eller hur? Eller hur? Eller hur?

 
At 19 november, 2007 12:02, Anonymous Anonym said...

Hus? Det låter ju grymt. Byta tapeter är ju ingenting i sammanhanget. Men det är väl ingen dum idé att titta på några till i alla fall. Det är ju bara kul. Lyssna inte på Tor!

Miss Li var bra alltså? Har inte lyssnat på hon. Otroligt vad mycket konst ni hann med på en helg. Tänk att ni har sånt ute på landsbygden! Sist jag var på konst i ghb var nog när Tor var här...

Gratulerar med helgen!

(Var det här förresten inlägg nr 1000? Har Måns blivit pappa?)

 
At 19 november, 2007 12:10, Blogger Thomas Pihl said...

Tack!

Jo, man ska nog chilla lite innan man köper huvs. Men det är inte ofta de säljer kåkar i vårt favoritområde, dessutom på en väldigt mysig gata. Vi kanske ställer upp i budgivningen, men lägger oss ganska lågt.

Mågns ringde i helgen!
"Nej... det är tyvärr inte vad du tror. Jag undrade bara var "gørr" betyder på norska?"

Det betyder typ gegg.

 
At 19 november, 2007 12:14, Blogger Tor Billgren said...

I natt drömde jag att jag fick ett bäbis-SMS från Måns!

 
At 19 november, 2007 14:39, Anonymous Anonym said...

Kan man på något sätt beskriva hur ert favoritområde ligger för någon med mina Eskilstunakunskaper?

 
At 19 november, 2007 15:28, Blogger Anders said...

Åh, tegel...

 
At 19 november, 2007 15:50, Blogger Thomas Pihl said...

Vårt favoritområde heter Söder, och det är där vi redan bor.
Tegelkåken ligger tre minuters promenadväg från oss.

 
At 19 november, 2007 16:24, Blogger Anders said...

Så praktiskt!
Ni kan flytta till fots!
Är priserna hutlösa även i E-tuna?
Två själar, järnkula runt vristen och bankens logga inbränd på bröstet?

 
At 19 november, 2007 17:06, Blogger Thomas Pihl said...

Utropspris 1425 000.
Men det slutar nog närmare 2 mille.

 
At 19 november, 2007 19:10, Blogger Anders said...

Pilligt!

 
At 20 november, 2007 10:14, Blogger Frode said...

Spottpris!

 

Skicka en kommentar

<< Home