måndag, april 02, 2007

Vår, vår, vår!!!


Har till slut hämtat mig efter flygplatstraumat och är åter förmögen att prata om annat än Continentals uselhet.
Till exempel:

** Gillar jag så klart vår-Stockholm väldigt, väldigt mycket. Lite snörvel är ett billigt pris att betala för att få börja leva igen.

** Hade vi mamma på besök förra helgen. Väldigt trevligt och passade på att göra saker som vi kanske inte skulle gjort annars. Som att gå på inspelningen av Lets Dance (satt längst fram och syntes hela tiden i tv), gå på Thielska galleriet (svinroliga Albert Engströmteckningar) och kollade in Nordiska museet.

** Har jag hängt med precis-pappalediga Nicklas och världens coolaste Hillevi.

** Har vi denna helg hälsat på vännerna Frida och Lars i Jönköping. Och äntligen fått träffa deras lilla Elma, sju månader. Mat och vin, långpromenader, pannkakslunch hos Adam och Mikaela och sällskapsspel gjorde det till en kalashelg.

** Är jag sedan en vecka formellt tillträdd på nya jobbet som nattchef. Det blir säkert bra. Löneförhandling efter påsk.

6 Comments:

At 02 april, 2007 15:26, Blogger Anders said...

Hurra!
Formell nattchef!
Löneförhandling efter påsk är ju perfekt; cheferna är dästa av smågodis och går med på vad som helst.

Nu när du har kommit över Incontinental, kan man få veta lite mer om New York?

 
At 02 april, 2007 15:46, Blogger Tor Billgren said...

Om några veckor ska jag intervjua Ulf Linde. Han BOR på Thielska...

 
At 02 april, 2007 16:30, Blogger Måns said...

Ankdusch: Det kan man visst det.
Så här, Bästa maten: Koi i Bryant Park.
Längsta promenaden: Från dess norra ände och genom hela Central Park, via naturhistoriska.
Kändisar vi såg: Matt Dillon, Lacey från Cagney och Lacey, Amanda Peet (kanske).
Flest förekommande nationalitet förutom amerikaner: Irländare. St Patricks Day-paraden gick av stapeln när vi satt och väntade på flyget på Newark. De var mest fulla, verkade det som.
Favoritområde: The Village och Soho.

 
At 10 april, 2007 09:52, Blogger Anton Berg said...

Hoho! Vilken glad bild!
Och nattchef, på min ära! Gratulerar! Snart är det fler än BG som kan titulera sig Redax.

 
At 10 april, 2007 12:04, Blogger Thomas Pihl said...

Grattis, Måns! Jag är säker på att du kommer att göra det bra som nattchef. För det har du väl redan gjort bra länge, fast informellt?

Ber att få påpeka att jag också är redax, sedan något år tillbaka.

Och Tor brukar väl vara Redax? Och Anders, du är väl Redax för LKAB-bladet?

"Redaxar är vi allihopa, allihopa, allihopa!"

 
At 10 april, 2007 13:17, Blogger Måns said...

Tack tack.
Jo, visst har jag nattchefat länge men inte på heltid och formellt utan hoppat in när någon är borta.

 

Skicka en kommentar

<< Home