torsdag, mars 08, 2007

Bladstaden

Min kusin Johan och hans flickvän Lisa har startat ett bokförlag. Bladstaden. Första titlarna blir En ohängd historia av Johan själv och Första kärleken av Samuel Beckett som jag ska översätta. Det är en liten berättelse som Samuel skrev på franska redan 1945 och som jag föll i kärlek med när jag såg en ensam skådespelare berätta den med en hatt och en stol som enda rekvisita på en liten teater i en skum Parisförort. På vägen hem ökade jag promenadtakten märkbart när jag blev omskejtad av tre nunchakasnurrande kids i mörkret bredvid bygget med de höga lyftkranarna. De flydde ner till tunnelbanan när de hörde mig rassla med mitt butterflystilett. Eller om det var tvärtom. Fast det har inget med historien att göra. Och egentligen var jag på väg hem från en annan teater. Också Beckett. Och redaktör Johan var med mig. Han jonglerade kaststjärnor.

4 Comments:

At 08 mars, 2007 20:01, Anonymous Anonym said...

Tor! Kan inte du lägga upp en länk till deras sajt www.bladstaden.se, här bredvid under lämplig rubrik? Om inte annat så vore det lite bra för deras google-placering.

 
At 08 mars, 2007 21:30, Blogger Anders said...

Ständigt detta Goggel!

Fantastiskt att starta ett bokförlag.
Är de intresserade av barnböcker?

 
At 09 mars, 2007 08:56, Blogger Thomas Pihl said...

Jaaa!
Primulf!

Ge ut Primulf!

 
At 09 mars, 2007 10:07, Anonymous Anonym said...

Jag ska fråga dem!

( Jag tror jag har läst Primulf nån gång. Kan du inte ge oss ett exempel Anders? Det är bilder och grejer va? Scannra! )

 

Skicka en kommentar

<< Home