tisdag, mars 06, 2007

Nu Jåk

Bara lite mer än en dag kvar nu - på torsdag morgon lyfter planet mot New York.
Jag, Hannah, H99b-Mats och hanses Karin ska göra Det Stora Äpplet en dryg vecka.
Bland annat tänkte jag:

* Hälsa på Petra och Casey i Connecticut.
* Kolla in Yale.
* Kanske gå på hockey.
* Bo på samma hotell som senast.
* Köpa tidningar.
* Lyssna på jukeboxen på Jones.
* Bruncha på Schiller's.
* Kanske kolla in The Roots och/eller The Shins.
* Besöka The Russian Tearoom.
* Säga hej till Rupert Jee.
* Och tusen andra grejer.

Kul ska det bli hursomhelst.

7 Comments:

At 06 mars, 2007 18:44, Blogger adam said...

Hälsa Rupert, han kanske inte kommer ihåg mig, det var ju tio år den vi sågs nu i september.

 
At 06 mars, 2007 19:39, Blogger Anders said...

Jamen så roligt för er då.
JAG UNNAR ER VERKLIGEN DET!!!
Unn, unn!

Vill ni ha tips på loppisar?
Vi hittade ett gäng varav typ två riktigt bra. Min välorganiserade fru har nog kvar adresserna.
Annars stod det i NY Times radisar på fredagarna, tror jag det var, vilka som hade öppet till helgen.

Tänk att man fortfarande är lyrisk över den där stan. Och ändå gjorde vi egentligen inget speciellt. Hasade runt på gatorna, typ.
Det stör mig lite.
För att upprätthålla min image borde jag ju hata storstädernas storstad.

Unn, unn, Måns.
Unn, unn.

 
At 07 mars, 2007 09:05, Blogger Thomas Pihl said...

Fan, Måns, det låter grandioso...

Men håll dig borta från den ryska kaviaren på Tearoom!
Stören är utrotningshotad, och exporttillstånd för kaviar kan bara utfärdas av en så kallad CITES-myndighet.
I Ryssland finns (såklart) ingen sån myndighet.

Så all rysk kaviar i utlandet är per definition illegal, och distribuerad av maffian.

Så! Nu kanske jag förtog liiiiite av din glädje.

Unn unn! : )

 
At 07 mars, 2007 15:28, Blogger Måns said...

Tack, kära vänner.
Känns fint att ha ert unnande i ryggen.

Jag lovar att låta bli belugan och försöka hitta fina loppisar istället.
Russian Tearoom ska vi förresten mest till för att Mats vill dricka sprit i tekoppar.

 
At 07 mars, 2007 16:29, Blogger Anders said...

Tegök, alltså?

 
At 09 mars, 2007 09:50, Blogger Tor Billgren said...

Länken till "Och tusen ANDRA grejer" gick ursprungligen till en guide till New Yorks gaycommunity. Men bloggen infiltrerades av Googles robotar som ersatte länken med sig själv.

 
At 12 mars, 2007 10:55, Blogger Anton Berg said...

Tänk att det misstänkte jag direkt!

Å det är knappast heller en tillfällighet att Måns är i New York samtidigt som Kerouacs födelsedag!

Måns Ginsberg.

 

Skicka en kommentar

<< Home