fredag, september 15, 2006

Kval


Jag var otrevlig mot en telefonförsäljare igår.
- Jag GÖR inte affärer över telefon på det här sättet som du säkert förstår. Om jag är intresserad av en produkt så tar JAG kontakt med säljaren, precis som det fungerar annars och överallt.

Jag var uppriktigt upprörd, fastän försäljarflickan gjorde allt för att verka trevlig. Kanske just därför. Efteråt kändes det som jag hade mördat någon och jag mådde dåligt i hel timme. Sen började Keeping Up Appearances.

Men jag tror att det här är enda sättet. Att jobba underifrån. Utsätta försäljarna för ett negativt tryck, och hoppas att det ska sippra uppåt. Det är grymt, javisst. Men hela konceptet med telefonförsäljning är grymt. Och det är de stackars säljarna som kommer emellan. Inte bra.

3 Comments:

At 15 september, 2006 14:05, Blogger Anders said...

Lite hederligt murveljobb så har man snabbt hemnumret till verkstälande direktören för callcenterbolaget.
Som man ringer 03.42 och meddelar att man inte vill prata med fler försäljare, tack.

 
At 17 september, 2006 20:33, Blogger Anton Berg said...

Jag bara konstaterar att jag inte har lust att prata med dom.
Då säger dom hejdå ganska fort.

 
At 19 september, 2006 14:30, Anonymous Anonym said...

Ett tips!
http://www.nix.nu/

 

Skicka en kommentar

<< Home