tisdag, september 12, 2006

Fel, fel, fel, fel


Min kvällstidningsskadade hjärna konstaterade bara först att: "Det där skulle aldrig sälja en enda tidning. Satan vilket dåligt försök att härma en löpsedel".
Men på väg hem från affären idag inser jag ju att folkpartiets kampanj "Framtidens nyheter" dessutom innehåller rena sakfel.

För visst syftar: "ÄNTLIGEN, NOBELPRIS TILL SVERIGE - Satsning på forskning gav resultat" på att Sverige inte skulle fått några nobelpris tidigare? Men. Det har ju Sverige fått. Jättemånga till och med, och så sent som 2000 i medicin.

Vet inte riktigt vad jag ville säga med det här. Att jag är smartare än folkpartiet kanske.
Förresten säger alla valtester jag gör att jag borde rösta på det parti jag alltid röstat på men som jag egentligen inte tänkte rösta på i år. Och så är det rätt kul att Virtanen kommer ut som centerpartist.

5 Comments:

At 12 september, 2006 20:19, Blogger Måns said...

Jag vet faktiskt inte. Har inte bestämt mig än. Jo, i kommunvalet och landstingsvalet vet jag och där ligger jag kvar vid det gamla vanliga. Riksdagsvalet klurar jag vidare på ett par dagar.

 
At 12 september, 2006 22:09, Blogger Anders said...

Jag tänker byta i alla tre valen.
Revolutionerande.
Ja, alltså, nytänkande...

Jag håller med, Måns.
Om man ska härma en löpsedel, Varför göra det så dåligt?
Eller är det meningen, att det ska se ut som en löpsedel som skoltidningen gjort för att man ska haja till och titta på den?
Mysko.

 
At 12 september, 2006 22:26, Blogger Hannah said...

Jag har hört gamla tanter som sett kampanjen på stortavlor:
"Jaha. Sveriges skola är bäst i världen. Ja, men det var ju bra."

De tror alltså att det är sant. Suck.

 
At 13 september, 2006 07:29, Blogger Tor Billgren said...

Folkpartiets reklam är erbarmlig rakt av (det har jag ju varit inne på tidigare). Nu har de fört dilettanteriet ett snäpp vidare i Malmö med skyltar med ett ord på:

KUNSKAP

TRYGGHET

och så vidare.

Jag byter också parti i år. Jag byter block. Ungdomens förvillelser är över. Jag är 30.

 
At 13 september, 2006 12:11, Blogger Jonas Bergroth said...

Har ni gjort DN:s livsstilspolitiktest? Det visar sig att andra som lever som jag röstar på antingen folkpartiet eller miljöpartiet. Kanske en ny ohelig alliansmöjlighet har öppnat sig. Fp-mp: kombinationen för oss som joggar regelbundet men aldrig bakar, ser på efterlyst i tv3 eller köper trisslotter.

 

Skicka en kommentar

<< Home