fredag, september 22, 2006

Kroatien

Semestern började kanon, väckning 05.15, taxi beställd till 06.00 för att ta tåget från Kristianstad till Kastrup. Tajmat och klart in i minsta. Vaknar av att Mikaela säger "Du, klockan är tjugo över sju!" Det blev en snabb tur till Svågertorp för att ta tåget över bron, tur att det inte var några kontroller på E22:an.

Vi tog oss i alla fall till Split där Mikaelas familj väntade med båten, en Bavaria 44 som blev vårt hem i en vecka.
En fantastisk semester med:
God mat,
delfiner,

och 15-20 meters siktdjup. Helt OK för snorkling, och ja, "fan var solen tar där nere" som ni ser. Till mitt försvar vill jag bara säga att det var det andra dan på semestern.
Thomas, jag har för mig att du har sagt att man måste ta en sån där segelbild när man är ute på sjön.
Vilka roliga båtar dom har där nere
Kommer man inte i tid för att få plats i hamnen får man lösa det på andra sätt, det blev även rodd när vi skulle besöka:
Blå grottan (bra namn).
Jag fick syn på blivande VM-kvalmotståndare på ett litet torg i Starigrad, sen sköt en annan ungjävel slangbella efter oss.
Hur var det Tor, det börjar med en gäspning va? Det stämde i detta fallet. Sista dan hade vi mellan 10-15 m/s, 15 distans på 2 timmar och en toppfart på 10,8 knop. Och av någon konstig anledning blev inte jag sjösjuk.
Men vi tog oss lyckligt i hamn i alla fall. Som sammanfattning kan man säga att vattnet är klart och varmt, (inte som antons, om hans temperatur nu stämmer), vct-overaller är poppis, deo används sparsamt på lokalbussar och jämställdheten har inte kommit riktigt lika långt som i Sverige på alla plan.



7 Comments:

At 23 september, 2006 22:21, Blogger Anders said...

Betalar Kroatiens turistministerium bra, Adam?
För att du lockar nya besökare, alltså.
Rackarns mysigt!

 
At 23 september, 2006 23:10, Blogger adam said...

Hutlöst mycket.

 
At 23 september, 2006 23:39, Blogger Thomas Pihl said...

Jag gillar dina kommentarer till bilderna, Adam.
Och så gillar jag bilderna.

 
At 25 september, 2006 09:58, Blogger Jonas Bergroth said...

Själv ogillar jag starkt det faktum att inte jag figurerar på en enda av bilderna. Först Tors skutbilder och sedan detta. Kanske skulle ta bondpermis från jobbet och åka upp till bohuslän i alla fall...

 
At 25 september, 2006 10:10, Blogger Tor Billgren said...

Grym bild på Mikaela i aktern. Vilket jävla hav, alltså. Snyggt.

Adam, anledningen till att du inte blev sjösjuk är att du inte har ett fungerande balanssinne. Försök INTE att stå på ett ben när du hackar lök nästa gång. Då blir det köttfärssås istället för gazpacho.

 
At 27 september, 2006 13:20, Blogger Anton Berg said...

Mmmm Gazpacho!

det gjorde Anna i helgen!

Men så trevligt att segla i Kroatioen! Ska vi göra det allihopa nån gång?

Att hrya en sån därna Bavara 44 kan väl inte bli så jävla dyrt om vi är et par stycken?

Och segla det kan vi ju!

 
At 27 september, 2006 13:20, Blogger Anton Berg said...

Stava däremot...

 

Skicka en kommentar

<< Home