fredag, juni 16, 2006

Projekt Semester i Malmö, del 2

Erik fick med sig mina nycklar när han hastade till bussen, så jag fick promenera till hans fader och hämta extranycklarna, för att inte behöva sitta isolerad i lägenheten under hela min andra semesterdag. Jag gick via kontoret och hämtade min post, och i facket väntade Åke Hodells mästerverk Ikaros död, fan vad jag älskar den boken. Caféerna var alltjämt stängda, så jag satte mig på Davidshallstorg och läste för mig själv, högt, efter att ha köpt jordgubbar av torgmannen. Gick hem via apoteket (solkräm och myggmedel) och systemet (8 flaskor San Pellegrino) och åt lunch. Satte mig mot ett träd S:t Paulikyrkogården och lyssnade på musik. Varför används inte kyrkogårdarna i större utsträckning? Det är i regel fantastiska platser, välskötta och rofyllda. Ut med picknickfiltarna på gräsmattorna (kanske inte just i minneslundarna...) och öppna mineralvattnet, plopp. Joakim Borda anslöt och vi gick efter en stund till S:t Knuts Torg och fikade. Åkte till Lund och träffade Erik på Skissernas Museum där det var vernissage för en skuptur som dessvärre hade förstörts tidigare i veckan. Tusentals studentekipage, annars en spöklikt tom stad i darrande uppladdning inför Sverige-Paraguay. Tillbaka till Malmö där vi åt japanskt på Hai med matchen i bakgrunden. Bestämde oss för att vara i Skillinge på midsommar. Gick hemåt i rask takt för att inte missa slutet av matchen, Erik valde att se den i Folkets Park tillsammans med de tiotusen, jag var på grund av vissa behov tvungen att gå hem. På med teven, av med ljudet, på med radion, och saken var klar.

5 Comments:

At 16 juni, 2006 12:19, Blogger Måns said...

Såg du på fotbollen?
Bra.

 
At 17 juni, 2006 10:01, Blogger Tor Billgren said...

Vem, jag?

 
At 17 juni, 2006 11:31, Blogger Anders said...

Tor, ser du på bolltävling?!
Jaha, inget får vara vackert.
Fast det är klart, du har ju alltid sagt att sport är kultur, så det är väl naturligt.

Själv står jag ute i trädgården och gräver ny grusinfart hela dagarna (semester).
Min far säger:
- Är du galen, arbeta ute i trädgården när det är fotbolls-VM!? Grannarna tror ju du är knapsu!

 
At 18 juni, 2006 19:16, Blogger Måns said...

Anders: Knapsu, för att under fotbolls-VM borde man egentligen jobba på fjället?

 
At 19 juni, 2006 18:44, Anonymous Anonym said...

Just det.

 

Skicka en kommentar

<< Home