söndag, juni 04, 2006

En eftermiddag på A-One

Upprest i arla morgonstund för presskonferens rörande radioprogrammet Sommar befann jag mig alltsåledes ånyo i Stockholm. Konferensen hölls i Studio 4 på grund av svekfullt väder, och allt var trevligt och rutinerat, förutom de spontana och improviserade inslagen... Buffén sedvanligt välsmakande, fast med en osedvanligt fet löjromstårta. Jag hade endast en SJ-frukost i magen, men mäktade blott en liten portion av lunchen tack vare denna stabbiga bomb. Jag drog mig emellertid tillbaka tidigt, och fann mig plötsligt på spritlunch i A One:s kontor. Det var medarbetaren Kickis sista arbetsdag före Malmöflytten, och bordet var fullt av tårta, cava, Absolut i olika smaker och två kubikmeter Haribos småpåsar (gissa vad Anton kommer att kasta ut från Sommartoppenscenen i år). Jo jag tackar.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: När det gäller spritluncher, så är det de som omärkligt övergår i sprit-trefika som är de allra bästa. Men jag hade ett tåg att passa, och gick sorgligt nog miste om den gyldene övergången till spritmiddag. Jag vinglade mot centralen via Strandvägen, satte mig på tåget med en färsk Der Spiegel, som jag genast spillde en hel öl över. Anlände Malmö klockan tjugotvå. Morgonen därefter blev det skutsegling i Simrishamn med hundrafemtiotusen lågstadieelever som var sjösjuka och grät under första hälften av resan, och lekte krig och hoppade runt den andra. Men det är en annan historia.

3 Comments:

At 04 juni, 2006 12:29, Blogger m said...

Det mest förutsägbara av allt var att Persbrandt inte var på plats.
Sen är jag lite lessen över att inte jag fick nån löjromstårta. Det låter sjukt gott.

 
At 04 juni, 2006 18:00, Blogger Måns said...

Åsa Sandell, va?
Och nån mer som jag inte kommer ihåg men som var översättare...

 
At 04 juni, 2006 19:25, Blogger Tor Billgren said...

Åsa Sandell och René Vázquez Díaz, författare, exilkuban.

 

Skicka en kommentar

<< Home