onsdag, juni 14, 2006

Projekt Semester i Malmö, del 1

Bara halvdag, förstås. Lunch på Target, deras ljuvliga soppa givetvis, den enda vietnamesiska maten de har i sommar, kockarna har semester, typ. Frestades av jordgubbarna på hörnet i Gamla Väster (20 kr/liter) men avstod. Fortsatte till Pressbyrån på Centralen, insåg att jag borde ha köpt de där jordgubbarna, men upptäckte att det fanns jordgubbar där också. Fast de kostade 40 kronor litern. Fan. Köpte Brämhults, kexchoklad och Yalla och gick mot Kockums gamla docka. Utgrävningarna vid Citytunneln liknar Ground Zero.

La mig på de varma plankorna vid vattnet och lyssnade på ett program om Caspar David Friedrich. Jan Håfström medverkade. Jag väcktes av mina egna snarkningar. Älskar sånt. Beställde latte och espresso och dajmtårta på caféet och läste en artikel om Mozarts librettist Da Ponte i Der Spigel. Det är semester för mig. Der Spiegel. Jag köper alltid den och eventuellt också Stern när vi reser bort. Sen är jag förlorad i timmar. Apatisk. Avkopplad.



Nu väntar jag bara på att Sebastian ska blogga om hur han skjutsade Joel Gibb i Göteborg.

4 Comments:

At 15 juni, 2006 08:48, Blogger Thomas Pihl said...

Du verkar må bra, Tor.
Men du borde verkligen äta mera fiber!

 
At 15 juni, 2006 09:18, Blogger Tor Billgren said...

En sådan slutsats kan du dra endast efter en fullständig redovisning av mitt näringsintag över en dag, vilket denna korta berättelse ingalunda är.

 
At 15 juni, 2006 15:53, Blogger Thomas Pihl said...

Det är helt riktigt.

Men du kunde ju, i ett tidigare blogginlägg, dra slutsatsen att jag borde räta upp min sittställning, trots att du inte sett mig vid ett skrivbord sedan 2001.

Jag tycker det är sött att vi tar hand om varandra trots att vi är 60 mil apart.

 
At 16 juni, 2006 09:51, Blogger Tor Billgren said...

Det är visst och sant.

 

Skicka en kommentar

<< Home