onsdag, maj 10, 2006

Jag Robot, 2



Satans pollen. Astma. Hosta. Uuuuuhrk...

13 Comments:

At 10 maj, 2006 09:49, Blogger Tor Billgren said...

Är du lajvare, Sandra?

 
At 10 maj, 2006 10:58, Blogger Anders said...

Jag skottade gården igår, Tor.
Du är alltid välkommen.

 
At 10 maj, 2006 10:59, Blogger Anders said...

Skottade snö, alltså.

 
At 10 maj, 2006 11:02, Blogger Jonas Bergroth said...

Sebastian är en godhjärtad och imponerande empatisk individ.

Själv planerar jag besök i något som liknar Tors Gehenna, men först i juni när gräsblomningen kommer igång.

Ännu finns alltså tid att sitta på balkongen i ljumma vindar med ett glas iskallt vitt vin, titta på rådjuren och lyssna på idyllens bästa soundtrack; Delsjöskogens koltrastar.

 
At 10 maj, 2006 12:20, Blogger Tor Billgren said...

Anders: Det är fult att narras.

Jonas: Har inte pollenchocken nått Göteborg än?

 
At 10 maj, 2006 12:41, Blogger Jonas Bergroth said...

Jodå, men min hösnuva är såpass artspecifik att den björkpollen som gör att varannan människa snörvlar knappt bekommer mig alls.

 
At 10 maj, 2006 13:22, Blogger Anders said...

Tor, jag narras icke.
Fast det var gammelsnö, inte nysnö.
Luften är dock klar och frisk som... som... fjälluft!

Skulle man inte kunna flytta regelbundet så att man följer årstiderna? Tänk att alltid få leva i vårvinter, när solen gnistrar i det sista snötäcket och smältvattnet just börjat skvallra och klucka.
Förutsatt att man är på rätt sida om endera polcirkeln på respektive halvklot, alltså.
Tor?
Nordkalottsnomad?

 
At 10 maj, 2006 14:33, Blogger Thomas Pihl said...

Jag lider också.

Livostin.
Aerius.
Otrivin.
Bricanyl.
- Mina vapendragare.

 
At 10 maj, 2006 17:03, Blogger Anton Berg said...

Jag lider också.
För övrigt har jag arbetspsykos just nu. Sitter till 01.00 går upp 06.00...
Men den blir bra.
Historien om Joy.

 
At 11 maj, 2006 15:07, Blogger Thomas Pihl said...

Ska bli kul att höra, Anton.
Har satt larmet på mobilen så jag inte ska glömma bort.
Gör den lika bra som den om Bombmannen!
En kassör på min närbutik ser ut exakt som Joy. Vet du om han har flyttat till Eskilstuna och bytt jobb?

 
At 11 maj, 2006 16:23, Blogger Tor Billgren said...

Historien om Joy? Rahman?

 
At 11 maj, 2006 21:15, Blogger Thomas Pihl said...

Ja, man, Rahman.

 
At 11 maj, 2006 21:44, Blogger Anton Berg said...

Exakt. Men han bor kvar i Skärholmen, Tomaso, så det är inte han.
Kanske en bror, ha hade 13 syskon tror jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home