torsdag, december 22, 2005

Parallell verklighet 2


Jag vet inte om Simrishamn ligger i en annan dimension eller i ett annat tidslager på något sätt. Televisionen får mig att känna mig som dagen efter en helvetesfylla. I en bubbla, utan att delta. Avskärmad, utan att förstå något. Gomorron Sveriges rimstuga med Täppas Fogelberg, Susanne Ljung och Zinat Alsadat Pirzadeh - vad fan var det? Hände det? Knack knack knack? Och inslaget som följde om USA:s gangsterkungar. Ingela Agardh frågade en expert om det var vanligt att gangsterkungar gick på stan med morgonrock och tofflor. Drack jag så mycket igår? I Kulturnyheterna satt Daniel Sjölin och övade Kristoffer Lundström-mimik, gick väl rätt bra. Första nyheten handlade om att medierna skrev om Tsunamin. Jaha. Andra nyheten handlade om att bygdegårdar fick baka bullar när länsteatern kom och hälsade på. Jaså, verkligen... Jag kopplar av med Sebastien Telliers Politics. Fast den gör sannerligen inte saken bättre. Den är mycket bra - men inte i verkligheten. Kan någon ringa mig och bara kolla att jag finns?

1 Comments:

At 30 december, 2005 10:16, Blogger Anton Berg said...

Ingen har ringt Tor va?

Vår konspiration funkar fortfarande va?

Hallå?

Nu har ingen ringt mig heller!

HALLÅ!?

 

Skicka en kommentar

<< Home