onsdag, december 21, 2005

Uppställning

Det bästa med att ha tjockt på jobbet är att man inte hinner kolla Radiokustarnik så ofta. Så när man gör det finns det multo prekrasnyje inlägg att njuta av.


Måns:
Tack för julkortet. Jag har inte skickat några i år. Blev lite bränd förra året. Jag var nästan klar med ett julbrev + cd till alla mina vänner när Elise dissade hela idén totalt. Tror det hade något att göra med att hennes pappa skriver julbrev varje år. Mina åkte i sopen.
Om vi inte hittar någon annanstans att slagga på nyår, kan vi bo hos dig?

Anton:
Jag är världens dårligaste radiolyssnare. Missade alla dina morgonpass. I mitt nästa liv ska jag köpa en iPod med radio. Eller en mobil med radio. Eller en stegräknare med radio. Nej förresten.
Vi kan säkert ta med oss något mer än geitost till feken.

Sebastian:
Varför svarar du aldrig på mitt mail? Jobbar du inte? Fast den 26 kanske inte passar så jättebra ändå. Farbror Bertil är på besök, och du vet ju hur han är. Dessutom drar jag till Norge på eftermiddagen. Men jag vill höra dig spela den där ryska valsen snart.
Den där segelbilden, när du var så smal, kommer du ihåg hur musklig jag var då? Det är nog den period i våra liv som vi har diffat mest i vikt. Spännande.

Tor:
Har Vulgo Kavring interJUVat dig? När, var? Kan man läsa det på resumé? Förmodligen i hans dagbok. Måste genast kolla. Jag har ingen blindtarm. Bara ett ärr. En gång var det en gay narkossköterska på en fest som lurade mig att visa ärret flera gånger. Jag var ett lätt byte med långa ögonfransar.

Anders:
Det där kortet, alltså. Blaha blaha. Jag fick mitt på köpet på jobbets passerkort. Jag såg ett fräckt tåg nyligen, som du hade gillat. Värsta rapido-loket från cirkus 1963. Såg ut att vara atomdrivet, eller kryptonit kanske. Jag ska skicka en bild.
Har inte hittat någon lämplig helg att besöka er i Kiruna. Tänkte ge er tid att färdigställa toaletten först.

6 Comments:

At 21 december, 2005 10:04, Blogger Tor Billgren said...

Vad i helvete! Julbrev och CD är SKITBRA idé. Jag kräver att genast få mitt brev INKLUSIVE en skriftlig ursäkt från Elise. Kulturella skillnader godtages ej som förklaring.

Interjvun är till Konstkatalogen. Fast jag vet ju inte om han tar med mina repliker...

 
At 21 december, 2005 12:11, Blogger Måns said...

Klart ni kan bo här.
Kommer ni på nyårsafton?
Adam ska sova här också, men vi får plats allihop.

 
At 21 december, 2005 15:26, Blogger Anders said...

Tack så mycket för cd:n, Thomas!
Helt otroligt, jag har lyssnat på den non stop sen den kom. Blev djupt rörd av brevet, men slutklämmen på skivan förklarar ju allt!

Alla helger är lämpliga helger för Kirunabesök. Med eller utan toa. Och det gäller er alla!

Rapidloken kan mycket väl representera den mest fulländade formen för fortskaffningsmedel.

 
At 22 december, 2005 09:20, Blogger Thomas Pihl said...

Schysst Måns. Kan vi komma till er på eftermiddagen och dumpa av lite grejor?

Anders, det var inte riktigt meningen att du skulle avslöja för de andra att du är särbehandlad.

Jo, vi ska åka till Anders toa allihopa. Sebban, jag vet att du är på gång med brevplitandet.

Anton, var det ditt Barn-program de pratade om i DN idag?

I kväll har vi återträff med vårt juniorlag i fotboll. En unik samling människor. Stämningen har aldrig varit grabbigt jobbig (Turning Torso... höhö...) utan tvärtom respektfull och vänlig. Det är därför vi tycker om varandra så mycket att vi fortfarande efter nio år träffas en gång om året.

 
At 22 december, 2005 14:23, Blogger Måns said...

Of course.
Ni vill väl piffa te er lite?
Sen tar vi tvärbanan härifrån bara.
Ferpekt.

 
At 30 december, 2005 10:10, Blogger Anton Berg said...

JA, Thomas, det var just det Barnen (med Fråga Tonåringarna) som DN-tanten dissade.
Problemet är inte dissningen i sig utan att hon har rätt.
Vi HAR för väluppfostrade barn i panlen.

Jag har tagit upp dettta och komemr göra det igen med redax.

Otroligt surt att när man äntligen blir uppmärksammad i fina DN´s krönika så skriver dom bara skit om vår panel. Inget som vi gjorde bra kom med. Men så är det väl med krönikor, dom måste också vinklas förstås.

Jag tröstar mig med att hittills har ingen staty rests över en kritker. Vad jag vet.

Morgonpasset är inte förrän 2006 Thomas.
2 januari - 12 januari. Måndag - torsdag båda veckorna.
På måndag har vi för övrigt Croneman, DN-kritiker som gäst. Vad hette nu den där Bond-filmen med Thimoty Dalton?

Tid för myspys?

 

Skicka en kommentar

<< Home