fredag, oktober 07, 2005

Favorit i repris

Tror väl att alla här redan fått upp ögonne för den briljanta dockusåpran* som ZTV startad, jsut det FC Z.
En av dom bästa scenerna från första programmet var när dom 15 stackars fotbollskretinerna fick träffa Glenn Hysén.
Glenn pratade länge och avslutade, lite som i lumpen, med:
- Jaha, är det njågon som spontant har några frågor?

Tystnad. Sedan räcks en hand upp.
- Ja?
- Jo... vem är du?

Idag hände något som kanske påminner lite om den grejen. I alla fall påminde det mig om scenen.
Tor Billgren dyker upp på mitt jobb och säger som i förbifarten att Derrick May kommer till Malmö. Något som Tor har svårt att ta in.
- Öh, vem är Derrik May, frågar jag.
- Mannen som skapade techno.

* Jo, Glenn sa just dockusåpra ("Det här är inte vilken jävla dockusåpra som helst där ni ska slå ut varandra, här ska ni kämpa tillsammans")

8 Comments:

At 07 oktober, 2005 16:10, Blogger Urologen said...

Hahaha, "vem är Derrik May"...

Den var rolig. Men vad som inte framgår är vad Tor gjorde med dig när du svarade så.

Jag upplevde dessutom något liknande (något liknande Tors upplevelse alltså) idag, när jag inför två kollegor försökte starta en diskussion om Klas Östergrens nya. Den ene undrar vem Klas Östergren var, och den andre säger "jo, men det var ju han, han som var tillsammans med Pernilla August".

 
At 07 oktober, 2005 16:18, Blogger Thomas Pihl said...

Jag visste inte heller vem Derri(c)k May är.
Jag gillar inte techno.

Vet ni vem Gianfranco Zola är?

 
At 07 oktober, 2005 16:24, Blogger Måns said...

Är med Thomas och Anton på den här.
Kunde inte bry mig mindre om Derrick May.
Zola däremot är en levande legend.
Störst var nog ändå att han, 107 år gammal, tackar nej till miljonkontrakt för att flytta hem till Sardinien och avsluta sin karriär i Cagliari.

 
At 08 oktober, 2005 22:23, Blogger Urologen said...

Det finns ju annars en betydligt mer känd Zola...

 
At 09 oktober, 2005 10:37, Anonymous Anonym said...

Glenn borde fokusera på FC Z på heltid. Inte nödvändigtvis för att det är bra TV (jag har ingen aning nämligen) men för att slippa honom som "expertkommentator" när det verkligen gäller. Strömberg är den enda som håller måttet.

 
At 10 oktober, 2005 08:22, Blogger Tor Billgren said...

Jag vill understryka att jag inte rullade med ögonen eller stönade när Anton sporde om Derrick May - något som det ges sken av här.

 
At 10 oktober, 2005 09:35, Blogger Thomas Pihl said...

Ja, det finns en betydligt mer känd Zola.
Det finns även (minst) en betydligt mer känd May.
Brian, nämligen.

 
At 11 oktober, 2005 10:46, Blogger Anton Berg said...

Tor var mycket förstående och gjorde ingen grej av att jag inte visste något som han visste.

Ödmjuk i framgång och behärskad i motgång lyder hans devis som han med råge lever upp till.

Jag förslår att vi droppar namedroppingen, det var inte min tanke med min text, mer att det är så komiskt när två världar clashar.

När något som tas för självklart i en värld krockar totalt och ifrågasätts.

Det ÄR inte självklart att alla vet vem Glenn Hysén är. Fastän många tror det.
Det säger rätt mycket om den värld man själv vistas i, hur lika preferenser man har med just dom man umgås med.

 

Skicka en kommentar

<< Home