söndag, oktober 02, 2005

Hologram gick till attack mot bloggare

Saxat från Expressens kulturblogg:

Sent i natt gick författaren [och DN-medarbetaren, kustarniks anm] Ola Larsmo till attack mot Linda Skugge och hennes Expressen-blogg. Det skedde vid Bonniers stora författarmiddag. Skugges bloggkollega Sigge Eklund skriver via sms exklusivt för Expressen om attacken.

"23:50. Ola Larsmo kommer fram, rödsprängd av ilska, och talar om Linda Skugges pajrecept. Det är pajrecepten som är problemet, säger han. Han vill reda ur hur det kunde bli så att "ett helt folk föredrar pajrecept framför en metallarbetares blogg om samhällets baksida". Jag ber om adressen till metallarbetarens blogg. Han säger att han "självklart" talar om en hypotetisk metallarbetare. Jag ursäktar mig och går på toa."

2 Comments:

At 03 oktober, 2005 00:00, Blogger Urologen said...

Jag tycker det saknas lite info. Huruvida Sigge var på väg att göra nr 1 eller nr 2. Ett enkelt "nr2" hade räckt som avslutning för mig. Det hade dessutom gjort blogginlägget ännu lite bättre och gett det en (O)avsiktlig "slutkläm".

 
At 03 oktober, 2005 22:44, Blogger Urologen said...

Givetvis. "en hypotetisk metallarbetare", jo jag tackar jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home