söndag, juli 17, 2005

Gillar ni Kristina Lugn?



Läste i Norrköpings Tidningar en intervju med Kristina Lugn. Hon har varit på västbanken och förstått att depressioner och ålderskriser är lyxartiklar. Så säger hon om sitt barnbarn Hilda: "Jag tänker på den här lilla Hilda, att jag ska kunna säga till henne att jag gjort någonting för att det ska bli bättre, att jag inte bara hållit på med att jag är ful. Att jag haft några andra intressen också".




Just nu håller jag på med att några knappar på min dator inte fungerar, vad håller ni på med?

7 Comments:

At 17 juli, 2005 09:50, Blogger Tor Billgren said...

Jag har nyss gått upp och duschat. Klockan är. 0948 och jag lyssnar på Ulrika Knutson i Godmorgon Världen. Om några minuter tar jag med mig Sydsvenskan och Svenskan och går jag ut på St Knuts torg och äter frukost. Sen går jag till kontoret och redigerar radio och spelar Silent Hunter III.

 
At 17 juli, 2005 11:46, Blogger Thomas Pihl said...

Klockan är söndag halv tolv, och jag har nyss gått upp. Lyssnar på
1. De två kraxiga Ingridarna. Granntanter som inte pratar, utan skriker, till varandra. Den ena från sin upphöjda plats på balkongen, den andra från grusplanen nedanför.
"I går köpte jag jordgubbar."
"Va?"
(Ingrid på Balkongen vägrar att bjuda upp Ingrid, hon har avslöjat för oss att hon egentligen inte gillar den skvallertanten. Men hon tvingas ju ändå prata med henne. Och eftersom de båda är lomhörda måste de skrika. Precis utanför vårt sovrumsfönster, som vi måste ha öppet för att få ventilation.)
"Jag köpte jordgubbar igår. På Coop."
"Jaha. Jag åt pannkakor igår."
"Det är gott."
"Ja."
Någon dag ska jag lägga micken i fönsterspringan och spela in dem. Bli inte förvånade om The Ingrid Rap snart ligger på topplistorna.

2. Elise och Katerine som samtalar i vardagsrummet.
Katerine är Elises kompis från Norge som är på besök över helgen. De var ute och drack vitvin igår men jag stannade hemma. Kände mig lite krasslig. Inte blev det bättre av att jag kallade Katerine för Caroline precis innan de skulle gå ut.
Jag tror hon blev lite sur, det förstår jag.
Nu kallar hon mig Peter.

Ja, det är så långt som jag har hunnit idag. Ska fixa lite frulle och sen fundera på hur jag ska njuta av ännu en semesterdag.

 
At 17 juli, 2005 11:55, Blogger Tor Billgren said...

Såna där tanter finns det alltid minst två av i varje hyreshus. Deras dörrkarmar och lister är gula av nikotin, de har bumollstussar i en glasburk i badrummet, och en ask tändstickor vid toaletten...

 
At 17 juli, 2005 11:56, Blogger Tor Billgren said...

Jag stavade visst fel till bomull

 
At 18 juli, 2005 12:50, Blogger Anton Berg said...

Och idag när jag lyssnad på ditt första skärgårdsprogram så sa du "futtunn" när du menade foton.

Men annars är du rätt bra Tor.

Och JA. Jag gillar Kristina Lugn. När andra tolkar henne. Jag och Anna såg pjäsen "Gråt inte mer, Cecilia. Och inte du heller, Ursula." med Lennart Jähkel på Teater Brunnsgatan Fyra (som Kristina tagit över efter Anton Svensson i Katthult.

Det var Kristian som skrivit monologen. Det spelade Country emmellanåt. Lennart var som vanligt en jäkel.

Jag gillar. och jag gillar att Stefan snemunnen Sundström kallar henne för Cassi Cool i en låt och rimmar det på kjol.

 
At 18 juli, 2005 12:51, Blogger Anton Berg said...

Själv stavar jag som en kratta och missar slutparenteser.

 
At 18 juli, 2005 18:35, Blogger Anders said...

Gissa då vad vi tyckte om världsorienteraren Simone Luder som blev medlem i Ulricehamns klubb.

LUDER VILSE I SKOGEN

ALLA VILLE SPRINGA IKAPP LUDER

KLUBBEN SATSAR ALLT PÅ LUDER

Und so weiter, und so weiter...

 

Skicka en kommentar

<< Home