onsdag, juli 13, 2005

Lena Anderssons sommarprogram

Resten av förmiddagen har jag ägnat mig åt att skriva kommentarer på Världen Idags anfall mot Lena Anderssons sommarprogram. Hon hade fräckheten att läsa Bibeln utfrån sig själv och berätta om det - det föll inte i god jord hos yttrandefrihetens riddare Världen Idag.

Lyssna på programmet - det är briljant, och läs artiklarna - där finns även länkar till originalartiklarna. Det har kommit hundratals protestmail till radion... Av någon anledning är många identiskt formulerade...

1 Comments:

At 14 juli, 2005 12:13, Blogger Tor Billgren said...

Vad glad jag blir, Sebastian, av att mitt engagemang uppskattas.

Världen Idag är nog inte särskilt stor, men förvånansvärt respekterad. Chefredaktören Carin Stenström sitter ofta med i seriösa debatter i teve och radio, och skriver krönikor i till exempel Skånska Dagbladet.

Man måste skrapa ganska ordentligt på ytan för att se mönstren i tidningen, och det anser jag mig ha gjort med mina digra studier.

Dessutom skickas tidningen ut till riksdagsledamöter och makthavare, och den propra ytan gör att mycket av tidningen läses som vore det seriöst och ärligt. Jag tänker skicka min Världen Idag-länk till riksdagsledamöterna, tror jag. Eller i alla fall till kristdemokraterna. Jag säger bara Tuve Skånberg. Tuve Skånberg - där finns det något att bita i...

 

Skicka en kommentar

<< Home