söndag, december 28, 2008

Alienerad. Emigrerar.

´

Jag har aldrig känt mig så alienerad som när jag hörde P3 Populärs årskrönika häromdan. Takida??? Nej, jag drar...

Här är Listan, förresten (och här ligger en annan):

Tystnad jag hade velat höra
Den som bredde ut sig kring mötesbordet efter att Thomas ifrågasatt ifrågasättandet av hans ironiska språkbruk, precis efter att kollegans semirasistiska raljerande lämnats okommenterat av mötesdeltagarna.

Frukost jag hade velat äta
Den första i Maison Adam & Mikaela.

Bubbel jag hade velat dricka
Det Sebastian bjöd på i den lilla familjens nya kolonilott i samband med 30-årsdagen.

Diskussioner jag hade velat höra
När Måns och Anton tävlar om vems unge som är bäst och gör de snabbaste framstegen, samt deras pseudovetenskapliga försök att koppla det ena och andra till gener, babbel, babbel och babbel.

Inre kamp jag hade velat ta del av
När Gustaf tvingas avgöra vilka pinaler han måste offra när han flyttar ihop med sin kvinna. "Gökuret eller mumien? Snabeltofflorna eller trattgrammofonen? Pipstället eller alligatoraskfatet?"

Fest jag hade velat vara med på
Anders i Kiruna, snyft.

Förslag på ny stavning till Kiruna
Kirüna.

Antal dagar kvar
11.

3 Comments:

At 28 december, 2008 15:08, Blogger Anders said...

Gedigna listor båda, Tor!

11 dar hade räckt gott och väl för en tur och retur till Kiiiruna.

Tack och lov att du är lika nära här på bloggen oavsett du sitter i Afrika eller Långtbortistan. Förlåt, Skåne.

Kraven på inläggstäthet ökar för övrigt med avståndet, vettu!

 
At 02 januari, 2009 15:42, Blogger Anton Berg said...

Sah!
Du kommer fattas mig!

Även om vi inte ses överdrivet ofta nu heller kommer det KÄNNAS som att du är längre bort...

Håller med Anders. Desto större anledning att skriva på kustarnik!

 
At 05 januari, 2009 15:01, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Briljanta listor! Jag medger att jag har en viss ångest inför tanken att behöva stuva undan en del av mitt omsorgsfullt hopsamlade bohag. Men det ligger en bra bit in i framtiden. Vi har inte ens någon bostad att flytta ihop i än, och med tanke på att kraven på hur den tilltänkta bostaden ska vara ökar för varje dag, lär det dröja ett bra tag innan flytten blir verklighet.

I övrigt instämmer jag med föregående talare, om vi får ta del av ditt afrikanska liv här på bloggen, Tor, så lovar i varje fall jag att vara lte flitigare med att berätta om mitt svenska.

Slutligen vill jag önska alla en god fortsättning på 2009, gratulera alla nygifta och tacka Anders och Magdalena för en storartad nyårsfest! (Samt berömma Thomas, Elise, Fredrik, Hanna och Essie för storartat festande och hundarna för att de visade att man kan knarka utan att ha kul.)

 

Skicka en kommentar

<< Home