lördag, oktober 07, 2006

Musik

Grannbloggarn Tomas Tereza skickade denna utmaning vidare från Sandra. Här svarar Tor:

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Jag lyssnar inte till 2000-tals-R'n'B, hip hop och produktpop. Dessutom avskyr jag ljudet av cembalo.

Favoritartist?
Håkan Hellström.

Låt som gör dig glad?
Boxcar med The Embassy.

Bästa låten?
Good times med Chic.

Sämsta låten?
Remaken av Like a Prayer som spelades på radion för 4-5 år sedan.

Bästa partyhiten?
Where the streets have no name med U2. Inte först på kvällen kanske, men framåt småtimmarna när sentimentaliteten kommer krypande.

I din MP3?
Har ej MP3-spelare. Lyssnar på radio i mina lurar. P1, P2, P3, kristna närradiostationer och Skånepartisthaveristen Carl P Herslows helt fantastiska sändningar.

*

Jag utmanar mina medbloggare.

4 Comments:

At 08 oktober, 2006 22:08, Blogger Anders said...

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Vad som faller mig in.

Favoritartist?
Just nu Euskefeurat.

Låt som gör dig glad?
A boy named Sue - Johnny Cash

Bästa låten?
Fools Gold - Stone Roses

Sämsta låten?
-

Bästa partyhiten?
-

I din MP3?
I min vadå?

 
At 09 oktober, 2006 00:40, Blogger x1x1x2 said...

Hörredu, jag ska nog bota dina cembalo-fördomar. Det är ett skitcoolt instrument och du som har musiköra borde kunna förstå det fantastiska i exempelvis Rameaus klaverstycken.

 
At 09 oktober, 2006 10:45, Blogger adam said...

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Det mesta, allt jag finner melodiöst.

Favoritartist?
Det blir nog Håkan

Låt som gör dig glad?
Papa Joe med Sweet

Bästa låten?
It's the nighttime med Josh Rouse

Sämsta låten?
Det går bra nu.

Bästa partyhiten?
Walking on sunshine.

I din MP3?
Josh Rouse - Nashville och Ryan Adams - Gold

 
At 09 oktober, 2006 11:18, Blogger Thomas Pihl said...

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Pop och rock. Nästan bara svenskt och norskt. Gillar artister som prioriterar melodier, och håller en jämn hög nivå, som Ane Brun.

Favoritartist?
Håkan och jag go way back. Innan honom var jag ihop med Elliott Smith i några år, och min första kärlek hette Guns'n'Roses. Nicolai Dunger är ett oöverträffat geni i sina bästa stunder.

Låt som gör dig glad?
Men and Julio down by the schoolyard, när jag och Sebban spelar den.

Bästa låten?
Tolerate (The National Bank), Det är så jag säger det (Hellström), Toxic (Britney).


Sämsta låten?
Lemon Tree (Fools garden)

Bästa partyhiten?
Kom igen, Lena!

I din MP3?
... finns några hundra artister. Anthony o the Johnsons, Kaizers Orchestra, Robyn, Thomas Dybdahl, Hopalong Knut, Jens Lekman, Kent, Odd Børretzen, David Sandström...

 

Skicka en kommentar

<< Home