fredag, oktober 06, 2006

Gister Easter!

Härmed utropar jag Den Sista Helgen i September varje år till: "Gister Easter".

Oavsett hur hur mycket hår vi tappar, hur många barn vi får, vilka jobb vi skaffar, och vilka bilar vi köper, så vill jag att vi träffas i de där förtreffliga, gistna stugorna på Gistholmen en gång varje höst. Och badar i den där förtreffligt varma bastun, med det livsfarligt oskyddade aggregatet.

Det var nämligen ett mycket angenämt sällskap man hade.
Trevliga vänner, som borde ses oftare.
Det vill säga, vi må även ses annortides under året.
Men detta bör bli en tradition.

Vem sträcker upp handen och anmäler sig?

(Nej, Anders. Vi betalar inte flygbiljetten nästa gång.)

4 Comments:

At 07 oktober, 2006 12:05, Blogger Tor Billgren said...

Gister Easter. Skulle kunna vara en familjetradition i familjen Constanza. Och det gör om möjligt förslaget ännu bättre! Jag sträcker upp handen energiskt!

 
At 07 oktober, 2006 18:04, Blogger Anders said...

Jag balanserar också patten!
Händerna i taket! Såklart!
Toppenidé, Thomas!

 
At 09 oktober, 2006 10:47, Blogger adam said...

Får Adam så kommer Adam.

 
At 09 oktober, 2006 10:52, Blogger Anton Berg said...

Jag håller upp!

 

Skicka en kommentar

<< Home