torsdag, oktober 12, 2006

Kundtjänst

Kan nån förklara varför man efter att ha gjort sina val hos ett företags automatiska telefonkundtjänst får uppmaningen att "För att kunna ge dig bästa möjliga service ber vi dig knappa in ditt personnummer eller kundnummer." När man sedan efter 10 minuters väntan kommer fram och förklarat sitt ärende är alltid telefonistens första fråga, "Kan jag få ditt kundnummer eller personnummer? Nån som kan förklara?

3 Comments:

At 12 oktober, 2006 14:23, Blogger Thomas Pihl said...

Förklaring:
Dom är idioter.

 
At 12 oktober, 2006 16:30, Blogger adam said...

Jag hade det på känn. Tack

 
At 12 oktober, 2006 18:44, Blogger m said...

Jag är så med dig adam. Har flera gånger påpekat detta för främst Bredbandsbolaget, och ingen av dem kan svara på varför. Sjukt irriterande, modell "Jamen nu har vi ju ändå köpt ett jetedyrt telefonsvarar/tonvalssystem, då ska vi tamefan använda det."
Har dock inte testat att trycka random siffror eller något annat - påhittat - personnummer. Next time.

(En annan irriterande grej är Nordeas tvångsmässiga utskick inför och/eller efter varendaste liten överföring. Jag har tusen och åter tusen gånger sagt till dem att jag inte vill ha deras onödiga regnskogsmördarbrev, men det hjälper inte: lik förbannat minst två olika brev i två olika kuvert om exakt en och samma överföring. Det papperslösa kontoret hallå.)

Ok det var dagens gnäll. Tack för uppmärksamheten, ungdomar.

 

Skicka en kommentar

<< Home