måndag, mars 06, 2006

Nytt projekt

Så är det då igång:

Vasaloppet 2007 - en satsning på glid.


Anna fick en tveksam 30-årspresent. Anmälningsavgift till Halv-vasan 2007.
Tveksam, för att den betyder att även jag måste åka. Dels på grund av att jag vill stötta Anna men också, därför att den, på ett grottbjörnslikt vis, får mig att tänka att jag inte vill leva i ett hushåll där jag är den ende som INTE åkt Vasaloppet.

Så därför kasade vi runt i spåren igår eftermiddag.
6 km. Och det känns. Axlar, höfter och rygg. Jösses!

Men det var fint också. Vacker skog med massor med snö och fina spår. Och utför gick det förbaskat fort.

Underbar sport egentligen. Vacker natur, frisk luft, grym träning.
Det är egentligen bara en sak som förstör.

Snor. Det blir jävligt mycket snor.

13 Comments:

At 06 mars, 2006 12:12, Blogger Jonas Bergroth said...

Odla skägg, säger jag bara. Snorskägg ger den rätta Wassberg-skogshuggar-looken.

 
At 06 mars, 2006 13:33, Blogger Anders said...

Snor är inget problem om man kan utföra en tekniskt fulländad skogssnytning.
Snabbt, effektivt och jävligt mycket Gunde.

 
At 06 mars, 2006 13:44, Blogger Anton Berg said...

Men det fastnar i handskarna ju! Anders! Vad gör jag för feeel? Anders!

 
At 06 mars, 2006 13:50, Blogger Måns said...

Tips: Du kanske kan göra så här.
Och låta Thomas putta fram dig.

 
At 06 mars, 2006 14:16, Blogger Anders said...

Anton, skillnaden är följande:

1. Blåååååååååsgrhlllprblt...
2. BLÅS!

Det första alternativet slutar med katastrof (vid minusgrader stelnad katastrof).
Det andra alternativet lämnar kliniskt rena luftvägar samt obefläckade handskar.

 
At 06 mars, 2006 14:30, Blogger Anton Berg said...

Hemma kallar vi det för att göra ett Kristdala-snyt.

För i Kristdala bor det bara bönner!

 
At 07 mars, 2006 10:51, Blogger Anders said...

Man kan ju också ta av sig handsken, snyta sig i handen och sedan torka av den i armhålan.
Så gjorde farbror Sven.

 
At 07 mars, 2006 18:00, Blogger Anton Berg said...

Var han en väldigt ensam man, den där Sven?

 
At 07 mars, 2006 19:34, Blogger Anders said...

Nej, han levde med tant Anny.
Av henne fick man hårda karameller i en strut av hushållspapper, vilket var direkt förödande när den legat i byxfickan ett tag.
Än idag känner jag papperssmaken när jag äter Kungen av Danmark.

 
At 07 mars, 2006 23:46, Blogger Thomas Pihl said...

Halv-vasan?
HALV-VASAN?

Tyckte precis jag fick ett löfte ett antal blogg-inlägg tillbaka i tiden om att du skulle åka HEL-vasan med mig? (Det gäller dig också, Anders!)

Angående snor kan jag informera om att skidhandskar av hygglig kvalitet har ett stycke frotté infällt på ovansidan, med vilket man effektivt kan suga upp kvarblivet snor i näsvrån.

Av min granne Artur fick jag en påse med punschpraliner. Fast han var lite glömsk, så han lämnade inte över godiset förrän han hade suttit och fikat med mina föräldrar i en timme - med punschpralinerna i bakfickan!

 
At 08 mars, 2006 11:15, Blogger Anton Berg said...

JAG ska åka Vasaloppet, Anna ska åka halv-vasan. Tro inget annat!

 
At 08 mars, 2006 11:39, Blogger Måns said...

Mmmm... Floor-punchpralinsörja.
Garrrrrr.

 
At 08 mars, 2006 12:01, Blogger Tor Billgren said...

Join me, and I will free you from your foolish plans.

 

Skicka en kommentar

<< Home