söndag, mars 05, 2006

Biblisk strålsjuka

Jag blir helt matt. Jag borde vara van vid det här laget, men man vänjer sig tydligen aldrig. Att sitta och googla igenom vad kristna och konservativa sajter skriver om Brokeback Mountain - det skär i hela kroppen. (Här ligger text.) Inte för att mina och deras åsikter om filmen går isär, utan för alla föreställningar och genomgående illvilliga synsätt som bubblar upp på köpet. Åh vad viktigt det är att det får bubbla på det här sättet, så att vi får se det med våra egna ögon. Och åh vad viktigt det är att gå det till mötes. Men fan vad jobbigt det är. Jag blir helt matt. Hjälp mig sluta med det här nu. Det känns som jag ensam tvingas kapsla in en Tjernobylreaktor i cement. Strålsjuka. Jag tror jag måste spy

2 Comments:

At 05 mars, 2006 17:30, Anonymous Anonym said...

Efter Oscars i natt så triumferar vi som har sådan hjärnkapacitet att vi kan penetrera illviljan och de som inte bottnar i kärleksbudskapet kan inte kalla sig kristen -vä eller hö!
Då släpper du taget om det här
Tommy

 
At 06 mars, 2006 19:59, Anonymous Anonym said...

Sluta läsa, sluta gå till mötes. Det tjänar ingenting till, det påverkar dem inte och det förtär dig.

 

Skicka en kommentar

<< Home