onsdag, februari 01, 2006

Hug a president

Rapport sände som vanligt i veckan. Eller om det var aktuellt.
Allt var i vilket fall som vanligt.
Förutom en sak.
Det var val i Finland.

Nåja. Det är välsom vanligt det också, det är numera en stabil demokrati med jämnt mellanrum mellan valen och tämligen högt valdeltagande i tämligen odramatiska val.

Nu var det dock ändå dramaitk på gång. Den sittande president Hallonen höll på att förlora sitt charmgrepp. Skulle hon få avgå?

Nej. Hon vann till slut och rapports, eller aktuellts, utsände blev så till sig att han avslutade segerintervjun, i direktsändning med följande lilla scen:

"Vi säger Grattis till hela Finlands lilla muminmamma!"
Sen gav han henne en kram.

***

När Cecilia Udén ifrågasatte om public service-företaget Sveriges Radio behövde förhålla sig opartiska under amerikanska presidentvalet hamnade hon i karantän.

Undrar vad som kommer drabba kram-farbrorn?

3 Comments:

At 01 februari, 2006 13:36, Blogger Thomas Pihl said...

När jag bodde i Moskva tog jag hjälp av en förmedling för att hitta lägenhet. En snäll dam åkte runt halva stan och visade upp olika kvartar för mig. När jag till slut hittade en som var perfekt blev jag så glad att jag gav henne en kram.
Hon blev förskräckt.
Och jag skäms än i dag.

En kram vid fel tillfälle blir så otroligt jävla fel, hur välment den än är.
Tur att det inte var direktsändning.

 
At 01 februari, 2006 14:50, Blogger Måns said...

Svt:s kramgubbe heter Hasse Svens, är korre i Helsinki och tydligen nära bekant med fru President.
Det skulle kanske inte framgått i tv dock...

 
At 01 februari, 2006 16:07, Blogger malin said...

Tror han fick nån reprimand. De har i alla fall diskuterat det på SVT. Och jag tror att de tog ett allvarligt samtal med honom.

 

Skicka en kommentar

<< Home