tisdag, januari 31, 2006

P.S.H.


Oscarsnomineringarna släpptes idag och jag noterar till min glädje att Philip Seymour Hoffman nominerats för rollen som Truman Capote i "Capote".
Ingen jätteskräll - han vann nyss en Golden Globe för samma roll, men ändå kul eftersom han är en av mina absoluta favoritskådisar.

Har iofs inte hunnit se filmen än, men av förhandsrapporterna att döma lär den vara riktigt bra.
Fram till den svenska premiären får ni väl helt enkelt läsa "In cold blood" om ni inte gjorde det på JMG (eller ändå).
Mycket bra.

5 Comments:

At 01 februari, 2006 07:57, Blogger Tor Billgren said...

Jag ser också mycket fram emot Capote. Jane Magnusson skrev en bra text om Capotefenomenet i första numret av Fokus. På fredag är jag med, förresten...

 
At 01 februari, 2006 07:58, Blogger Tor Billgren said...

...och jag håller med om Hoffman...

 
At 01 februari, 2006 13:28, Blogger Måns said...

Coolt.
Varför är du med?

 
At 01 februari, 2006 13:28, Blogger Tor Billgren said...

Asså jag har skrivit en text. Men jag är MED i nya Konstkatalogen.

 
At 01 februari, 2006 13:31, Blogger Måns said...

Aaah.
Ta med dig den och visa...
Konstkatalogen alltså.
När du kommer hit.

 

Skicka en kommentar

<< Home