tisdag, januari 03, 2006

Årets låt!

Med 3 dagars marginal hann Håkans Klubbland bli förra årets låt. Och 3 dagar efter deadline kommer Kustarniks första 05-lista. Jag trodde det skulle överflöda av årslistor, men 2005 var året vi inte vill blicka tillbaka på, året som inte behöver utvärderas. 2006 är det år vi går in i med naiv optimism, hopp och lugn tilltro, i Håkans klubbland är nuet allt och vi får energi av popstjärnedrömmen igen. Inga negativa mönster får plats i 2006 - den som vill bli bäst på att leva måste kämpa för det.

6 Comments:

At 04 januari, 2006 09:06, Blogger Thomas Pihl said...

Klubbland är bra. Men jag ramlade inte av stolen. Ska lyssna lite till.

 
At 04 januari, 2006 11:01, Blogger Anders said...

Klubbland? Är det en cover på My boy Lollipop?
Jag väntar fortfarande på att ramla av stolen, för jag har alls inte hört den.

Seb, jag tror 2005 och 2006 sitter ihop. Det är egentligen samma år.

Det trodde inte syrrans svärmor som på nyårsafton sa:
- Håhå jaja, inte ser man fram emot nästa år, för då blir det noll sex.

 
At 04 januari, 2006 12:15, Blogger Anders said...

Fan, jag har redan petat mig i näsan!
Då kan jag lika gärna skita i allt det här året, jag börjar om nollsju.

Men det var ett fint synsätt att utgå från en nollpunkt, Seb.

 
At 04 januari, 2006 13:22, Blogger Anders said...

Och det säger du nu!
Jag som ägnade lunchen åt att dricka hjortronshots och visa långfingret åt gamla damer med rullator och golvmoppshund, eftersom det här året ändå var förlorat.
Men okej, det var bara en gång.
Nya tag.

 
At 04 januari, 2006 20:47, Blogger Anton Berg said...

Hjortronsshot!

 
At 05 januari, 2006 08:16, Blogger Anders said...

Längre söderut har jag hört att det förekommer utpressning med användning av jakttroféer, så kallade hjorthornshot.

 

Skicka en kommentar

<< Home