onsdag, oktober 26, 2005

PÅGATÅGEN


Första delen



I måndags hade jag ett möte i min gamla hemstad Simrishamn. För att kunna röra mig smidigt i stan beslutade jag att ta med min nya fina cykel. Jag löste biljetter, vuxen för mig, och barnbiljett för cykeln - precis som jag lärt mig - och bar ombord den och ställde den på anvisad plats, i vestibulen, precis innanför dörrarna. Jag slog mig ned och smuttade på kaffet. Mmmm, en vacker dag i dag också. Hur länge ska det fortsätta. Nästa vecka ska det bli skönt med lite semest...
- Biljetterna tack.
- Varsågod, en vuxen och en cykel, det är min som står där borta.
- Det är förbjudet att ta med cyklar på den här avgången.
- ...
- Det här är ett pendlartåg.
Hon håller upp tidtabellen framför näsan på mig. 07.15: överkorsad cykel.
- Men den informationen fanns inte på internet där jag kollade resan.
- Jo.
- Nej - då hade jag väl inte tagit med cykeln, eller?
- Jo det finns information. Man måste klicka vidare.
- Men jag visste ju vad jag behövde resa, tid för avgång. Det fanns ingen anledning att klicka vidare.
- Du kan inte fortsätta åka. Du får ta ett annat tåg.
- Men jag MÅSTE fortsätta, jag ju har ett möte i Simrishamn.
- Då får du ställa av cykeln!
- St... a... c... sk... a... VAR?
- Det är inte mitt problem!

Och tåget - det var så gott som tomt. Här slutar första delen.

10 Comments:

At 26 oktober, 2005 10:33, Blogger Anton Berg said...

Dom är ju för fanimej helt sinnesslöa!
Vilka jävla stazis, det är ju inte klokt hur dom överanvänder sin aktoritet.

 
At 26 oktober, 2005 10:36, Blogger Tor Billgren said...

Respect mah athorrithah!

 
At 26 oktober, 2005 14:47, Blogger Måns said...

Tågkonduktörer är folk som kompenserar att de är för tröga för att bli securitasvakter som i sin tur kompenserar att de är för tröga för att bli poliser.

Hence - trög upphöjd till 3 gånger frustration plus uniformstrams = ohållbart.

 
At 26 oktober, 2005 14:54, Blogger Måns said...

Nu har jag kollat upp exakt din resa på Skånetrafikens sajt, Tor.
För att se att cykel är föbjudet ska man klicka på "resväg".
Då och bara då får man informationen att cykel är förbjuden.
Men varför i helvete ska man klicka på "resväg" när man väljer en linje utan byten?
Jag vet ju att jag ska åka mellan Malmö och Simrishamn.
SaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAH!
Din ilska ha blivit min.
Jävla idiotjävlar!!!!

 
At 26 oktober, 2005 16:07, Blogger Tor Billgren said...

Exakt Måns. Exakt.

 
At 26 oktober, 2005 16:20, Blogger m said...

Oj, mitt huvud exploderade just. Det är konduktörens fel. Jag hatar henne. Jag är beredd att åka ner till Skåne med tolv rostiga cyklar och ställa dem på hennes tåg. Eller köra ner dem i hennes brevlåda.

 
At 26 oktober, 2005 18:05, Blogger Thomas Pihl said...

Hahaha! Lysande kommentarer.
Får man undra en sak? Var hon tjock?

 
At 26 oktober, 2005 19:36, Blogger Victor said...

ohmigodh. vilken parodi. men det har väl för fan inget med hennes kroppsvikt att göra?

 
At 26 oktober, 2005 23:20, Blogger Thomas Pihl said...

Självklart har det inte det.

 
At 27 oktober, 2005 10:34, Blogger Thomas Pihl said...

Har inte Ulrika Messing någon blogg?
Lite korsbloggning skulle kanske inte skada?

 

Skicka en kommentar

<< Home