onsdag, januari 20, 2010

Nu var det längesen det hände nåt på den härna bloggen

En 85-årig man är på sin årliga hälsokontroll och läkaren frågar hur han mår. Mannen svarar stolt att han aldrig mått bättre och att hans 23-åriga fru minsann är gravid.
Läkaren funderar en stund och säger sen:
- Låt mig berätta en historia. Det var en hängiven jägare som var ute i skogen. Rätt som det var stötte han på en björn. Jägaren tog sikte och tryckte av skottet, trodde han, men han hade tagit fel och i stället för geväret fått med sig ett paraply. Vet du vad som hände?
- Nej, sa den äldre mannen.
- Jo, björnen föll död ner, skjuten genom hjärtat.
Den gamle utbrister upprört:
- Det är omöjligt! Det måste ju ha varit någon annan som skjutit björnen!
Läkaren svarar:
- Ja, det är ungefär dit jag vill komma...

4 Comments:

At 20 januari, 2010 19:04, Anonymous Jonas M said...

En förbjuden tanke dyker upp - är det så att Kustarnik har spelat ut sin roll? Har Göteborgsåren börjat falla i glömska? Bevisa att jag har fel!

 
At 20 januari, 2010 20:04, Blogger Anders said...

Jag gjorde just det!
Å, hur skulle din dag ha sett ut utan den tankeväckande lustifikationen om den gamle mannen och läkaren?
Trist och tråkig och... njahae.

Nej, man anar väl konkurrensen från den däringa fejsboken.
Förstår att det sker en hel del informationsutbyte där som skulle kännas dubbelkanaliserad om den dök upp även här. Eller snarare som dubbelarbete, man har ju ett begränsat antal minuter per dag för diverse sociala medier.
Men jag är inte bitter för att jag går miste om fejsbokandet.
Nejdå.
Inte bitter.
(Antonröst: Jamen gå med då!)

 
At 21 januari, 2010 14:36, Blogger sebastian said...

Nääj! Ni får inte säga så! Kommunikationen på facebook är minimal. Eller, den exklusiva Kustarnik-kommunikationen är i alla fall obefintlig. Jonas, Tor och Måns är flitiga statusradsbabblare, men då riktar de sig till hela världen i en mening, det går inte att jämföra med vårt vackra, exklusiva Kustarnik!

 
At 22 januari, 2010 08:54, Blogger Tor Billgren said...

Facebook sjunger på sista versen, känns det som. Eländigt spamforum som inte funkar ordentligt. Jag använder det bara för att man kan tjuvkika i andra människors fotoalbum. Själv är jag nog mest på www.twitter.com/torbillgren just nu. Tack för lustifikationen, Anders.

 

Skicka en kommentar

<< Home