söndag, oktober 12, 2008

Mitt samvete (20+)


Den första videon fick man inte embedda!





6 Comments:

At 13 oktober, 2008 14:09, Blogger Måns said...

Fint!
Men var är alla wailande killar i vattenbrynen?

 
At 13 oktober, 2008 15:09, Anonymous Anonym said...

Ögonbryn kan du va själv! Al Green fick representera soulen. De där überwejlarna är bara en lustifikation, lite som Orup, eller Johnny Bode. Man skrattar lite kärleksfullt åt det.
Men titta här på Al Green när det begav sig: http://www.youtube.com/watch?v=vg4dnFx6JW0
är det ingen av er som vill följa med mig på hans konsert på Bernts ballonger den 8 november?

 
At 14 oktober, 2008 10:37, Blogger Tor Billgren said...

Elvis Costello och Paul Hewson har samma mamma.

Ett väldigt moget urval. Kanske lite för moget?

 
At 14 oktober, 2008 11:32, Anonymous Anonym said...

Jag hade mycket problem med att välja vilken tid jag skulle ta låtarna ifrån. Måns låtar spänner ju från -95 till 2003. Thomas låtar var genomgående äldre. Jag valde mellan pregymnasium, gymnasium och postgymnasium och kom fram till att de postgymnasium trots allt påverkat mig mest, och därför fick ni denna lista. Jag skulle älska att skicka min högstadielista också, men är rädd för att spamma er.

Men du kanske menade för mogen för mitt eget bästa?

Ps. har ni hört att Paul Hewson ska uttalas "Bånnå" och inte "Bownow"?

 
At 14 oktober, 2008 17:40, Blogger Thomas Pihl said...

De två sista ger mig inte så mycket, men Suede var bra. Dock rankar jag Animal Nitrate mycket högre!

 
At 14 oktober, 2008 23:13, Anonymous Anonym said...

Thomas! Du gör mig så ledsen - ska en så gammal vänskap behöva sluta så här?? Det är dramatiken, melodramen jag vill åt, men dit har du alltid vägrat följa med!

Jag vet att du inte fixar Elvis bombastiska stil, den kanske inte passar alla, och med Al var det mitt fel. Den är bättre på skiva när han fokuserar helt på sången. Lyssna här istället: http://www.youtube.com/watch?v=Vo1i69D7cRI
Det måste ju vara en av pophistoriens starkaste sånginsatser! Den närvaron, den intensiteten! Jag vet att han har blivit lite Cosby med åren, men då, kom inte och säg att du inte får ut nåt av det!

Och t.o.m. med Suede sviker du mig! Animal Nitrate, visst, den är svängig och rockig och bra, men det är Wild ones man gråter och älskar och kastar sig från balkongen till!

 

Skicka en kommentar

<< Home