tisdag, oktober 07, 2008

Visa mig ditt musiksamvete och jag ska säga dig vem du är



6 Comments:

At 08 oktober, 2008 16:14, Blogger Anders said...

Jag tror att Petter ska bort.

Felfelfelfelfelfelfelfellefelel?

 
At 08 oktober, 2008 19:10, Blogger Måns said...

Nä, ingen ska bort.
Alla är gamla favoriter.
Jag hade Youtubefest för mig själv igår kväll...

 
At 08 oktober, 2008 21:28, Blogger Thomas Pihl said...

Första videon är klockren. Det slår mig hur moderna deras kläder faktiskt ser ut fortfarande. Och Mattsson är ju högaktuell fortfarande, som producent till Hello Saferide.

Jag är egentligen bara svag för EN Petter-låt:
http://www.youtube.com/watch?v=fS8P9K5ziIM

Och Millencolin visste jag inte ens att de sjöng på svenska. Jag kommer bara ihåg Da Strike! som några gymnasiekompisar spelade på en föreställning i aulan runt 1995.
http://www.youtube.com/watch?v=4Ertm-_vhBM

 
At 09 oktober, 2008 11:01, Anonymous Anonym said...

Wow! Vilken rolig snöboll du har rullat igång Måns! Mitt samvete ska också blottas! Utmaningen ligger i begränsningen. Måns körde ett svenskt samvete, kanske en slump, Thomas samvete går tillbaks längre i tiden (Millencollinlåten är väl bara några år gammal?) Vad ska jag välja??

Popsicle-låten har jag helt och hållet på mitt samvete också. Trots att jag blev retad av fotbollslaget för det. "Du gillar ju Brainpool", sa de och lyssnade på Panthera.

Petter är inte min man heller, men har bla gjort en riktigt skön låt med Moneybrother 'Showdown', där Money ligger med hans tjej men hans är borta.

(Såg ni förresten när Pappi Raul drev med Petter och Kihlen som skulle va koola på scen i 'Fredag hela veckan' förra veckan? Han sa att 'Kihlen? heter han så? Det låter ju som en pundare!' Och så gjorde han olika pundarminer. De kunde inte hantera det. Det var kul.)

 
At 14 oktober, 2008 10:14, Blogger Tor Billgren said...

Om man spelar alla filmerna samtidigt blir det "Cannonball" med The Breeders.

 
At 14 oktober, 2008 23:17, Anonymous Anonym said...

Haha! Bra hört!

 

Skicka en kommentar

<< Home