tisdag, december 05, 2006

Har ni upptäckt den här?

SR X

Kryptiskt namn, jag vet, men så heter en av Sveriges Radios alla web-kanaler som man kan lyssna på i datan.

SR X spelar "Alla tiders popmusik". Det betyder enligt mig, en grym blandning av pop och rock som återspeglas kraftigt i min egen skivsamling, eller rättare: i den skivsamling som jag borde ha.

Musiken väljs av två av Sveriges Radios mest erfarna och kunnigaste musikredaktörer: Kerstin Behrendtz och Dick Blomberg.

Efter årsskiftet läggs kanalen tyvärr ner, verkar det som i alla fall.
Passa på och skaffa er en ny bästis framför datan på jobbet, det är ju 26 dagar kvar av året.

Lyssna här!

5 Comments:

At 05 december, 2006 13:29, Blogger Anders said...

Popmusik är farligt.
Se bara på Fiji där militären tagit makten under ledning av Bananarama.


Aaah!
Mitt lösen blev bombsj!
Det är ju rena terrorhotet mot tågtrafiken!

 
At 05 december, 2006 13:59, Blogger Thomas Pihl said...

BOMZJ betyder "uteliggare" på ryska.
Bez Opredeljonnogo Mesta ZJitelstva.
Utan Bestämd Plats för Boende.

Så ni vet.

 
At 05 december, 2006 15:04, Blogger Måns said...

Grymt bra tips, Angtån!

 
At 07 december, 2006 18:30, Anonymous Anonym said...

SR x är grymt, de sänder via P5 Radio Stockholm på helgkvällar bl.a. Och naturligtvis ska det läggas ned - det är ju bra! Inget bra får finnas kvar på SR, det är visionen. Men det vet väl ni.

 
At 08 december, 2006 19:44, Blogger Tor Billgren said...

"Alla tiders" är ett undeskattat uttryck.

- Hur var matchen igår?
- Alla tiders!

*

- Sen kommer jag och hämtar efter träningen.
- Alla tiders!

 

Skicka en kommentar

<< Home