söndag, december 03, 2006

Advent i Visby


Hemma i soffan igen efter en finfin helg med H i Visby.
Gotland är ju vårat favoritsommarställe, men det visade sig även ha klara kvaliteter så här års (även om jag så klart hade hoppats på snö och kyla...).

Fick iallafall en grym deal på båt och hotell eftersom det inte är någon som vill åka dit så här års. Så den familj vars små stugor i trädgården vi brukar hyra, får vänta på vårt besök ett par månader till. Grymt fint hotell också. Centralt. Med pool, bastu och ambitiös frullebuffé.

Dessutom hann vi med: galettesfika, shopping, mys på italienare, långpromenad, thom ka gai-lunch, deckarläsande, julbord (med tillhörande skaldjursbuffé - äta sig mätt på hummer, det ni!), skumpa, invigning av nya smokingkavajen, äcklig mojito, julmarknadsbesök, whiskeycheddarinköp och saffranspankaksfikande.
Ja, ni hör ju.

Imorgon jobba igen. Blä.

11 Comments:

At 04 december, 2006 12:54, Blogger Måns said...

Ja, SunTrip-utstyrseln gör mig alltid mest rättvisa!

 
At 04 december, 2006 16:35, Blogger Anton Berg said...

Ja jävlar, det var det första jag tänkte, att du var så jävla snygg!
Bra pose!

 
At 04 december, 2006 17:38, Blogger Måns said...

Tack, Anton. Det var snällt. Det finns förresten fler bilder från Gotland här.

 
At 04 december, 2006 20:48, Anonymous Anonym said...

Ahh.. en kollega! Jag var själv där på mostvarande tripp i oktober och det verkar som om du har kopierat denna, Måns. Promenad norrut mot Snäck, gå ut på pirarna utanför den skönt bedagade Norderstrandscampingen och sedan spis på "Bolaget". Eller tar jag miste? Och så lite mys i gränderna. I mitt Visbykit ingår även besök i domkyrkan (otrolig) och läsning av obskyra tidsskrifter på Högskolebiblioteket. Gotland is the shit oavsett årstid, en klyscha som inte är mindre sann för det.

 
At 04 december, 2006 22:11, Blogger Måns said...

Jonas: Exakt! Eller ja, nästan exakt. Vi åt inte på Bolaget. Bara drack. Men det gör ju inte helhetskonceptet mindre attraktivt...
Vi skippade dessutom högskolebibliotekets café (jag tyckte inte att det såg så mysigt ut) men konstaterade att vi skulle undersöka det närmare nästa gång.
Mmmm. Gotland!

 
At 05 december, 2006 11:15, Blogger Jonas Bergroth said...

Jag gillar båtbilden skarpt!

 
At 05 december, 2006 15:06, Blogger Måns said...

Jonas Bergroth: Hehe. Ja, att döma av dina tidigare inlägg så kommer din reaktion kanske inte som en chock... :-)

 
At 05 december, 2006 15:19, Blogger Tor Billgren said...

Jag är väldigt förtjust i konceptet att semestra off season. Det ligger en alldeles särskild melankoli över övergivna turistparadis.

 
At 07 december, 2006 10:23, Blogger Jonas Bergroth said...

Nä Måns. Jag inser att det är en mani som gränsar till perversion.

 
At 07 december, 2006 18:33, Anonymous Anonym said...

Måns: Caféet är ingen höjdare men jag brukar smita typ längst upp, längst in till någon övergiven sittgrupp med en trave av exempelvis Båtologen under armen.

 
At 09 december, 2006 17:03, Blogger Måns said...

Jonas: Ok. Låter ju shysst.
SJälv kan jag tipsa om Friheten i bottenvåningen av Visby Hotel om du inte varit där.
Mycket bra.

 

Skicka en kommentar

<< Home