tisdag, augusti 29, 2006

Forest & Crispian

Jag kom in på ordet stilövning när jag kommenterade Sebastians Fibes, oh Fibes!-text, och det fick mig att tänka på Malmöbandet Forest & Crispian som jag intervjuadet till P3 Festival härom veckan (ligger nog kvar här uppe till höger, 10 minuter in i timme två). Det är ett ursäkert band som spelar med sån lätthet och elegans, att allt det gör har ett drag av pastisch eller kommentar till annan musik över sig. Fast inte på ett ironiskt och distanserat sätt. Absolut inte utan känsla.



Här är deras MySpace-sida. Lyssna särskit på låte Leuropea. Jag älskar stämsången och pukan med det totalslaka skinnet. Det låter som att någon stampar takten med hårda skor på en scen i en foktom teater.

1 Comments:

At 31 augusti, 2006 09:17, Blogger Tor Billgren said...

Han kanske bara vill spela? Jag tycker att Leuropea är klart bäst. Alltså riktigt bra. Men videon till Linda är rätt rolig.

 

Skicka en kommentar

<< Home