fredag, april 14, 2006

Långfredag

Simrishamn. Tåget hit var en pina. Fullproppat och varmt. Huvudvärken som jag förhandlade mig bort med Magnecyl i morse kom tillbaka, uuuuh. Orkade bara läsa hjärndöd information signerad Expressen på vägen. Men nu är jag här och allt är fint och skönt. Satt på strandpaviljongen och skrev brev för en kvart sedan. Uteserveringen, med det stålblåa havet framför mig, och den nedåtgående solen bakom axeln.

The Embassy-konserten på KB igår var förträfflig, trots att de inte spelade Boxcar – en av mina absoluta favoriter, alla kategorier. Vi hamnade på efterfest i förbandet Action Bikers hotellrum, med representanter för The Jet Set Junta, Radio Dept, The Embassy, The Field, Testbild!, Dr Higgins och Auton. Ramlade hemåt vid fyra, falafelstället på Amiralsgatan stängt, lika bra det. Om vi hade svullat i morse hade pilgrimsmussellunchen hos Eriks föräldrar inte smakat lika bra.

4 Comments:

At 14 april, 2006 20:25, Anonymous Anonym said...

Tor! Mycket trevligt att träffas igår! Bästa utekvällen på mycket länge. Förslag på bättre Testbild!-länk (där man även kan lyssna på låtar):

http://www.friendlynoise.se/testbild.html

Sidan du har länkat till har vi försökt döda länge, men inte riktigt lyckats...

 
At 14 april, 2006 20:28, Blogger Chris said...

å, så de gjorde bra ifrån sig? önskar att jag hade varit där. jag håller migg till kungliga biblioteket, det enda kb jag har tid med.

 
At 15 april, 2006 09:42, Blogger Tor Billgren said...

Jag fixar länken. Vi ses i veckan.

 
At 16 april, 2006 17:58, Blogger adam said...

Det är den bästa sortens lunch

 

Skicka en kommentar

<< Home