onsdag, januari 25, 2006

Jobbsökarråd till Måns

På tal om Måns inlägg i förra tråden:

En kompis till mig kom på intervju för ett sommarjobb för tre-fyra år sen. Det var för övrigt Peter Olsson som ni träffade på nyårsfesten, Måns och Thomas!

Sommarjobbet gick mycket riktigt ut på att köra Glassbilen.

Chefen ställer så frågan:
- Varför tror du att just du skulle passa för det här jobbet?

Peter tänker en kort stund, sen säger han, med ett brett leende:
- För att jag är en så go glasskille!

Tystnad.

Sen spricker chefen upp och skrattar jättehögt och jättelänge.


Peter fick jobbet.

3 Comments:

At 26 januari, 2006 09:18, Blogger Tor Billgren said...

Skumt att chefen inte frågade om han hade körkort först.

 
At 26 januari, 2006 19:22, Blogger Måns said...

Och varför är mitt Blogger cp.
Först när jag postade ett inlägg här ovanför såg jag Tors och Antonses.
Skitdata.

 
At 26 januari, 2006 23:05, Blogger Anton Berg said...

Bilden är bara en underbar bild jag hittade när jag bild-googlade på glassbilen.

Den är så där snyggt röd-gul-blekt som bilder från 70-talet är i fotoalbum.
Nej Thomas, inte AAAAlbum, allllbum.

Så blir inte bilder längre för nu är allt på data och pixlar bleks inte.

Så jag föll handlöst för dess charm.

Dessutom är det en fin glasstund hos familjen vad-dom-nu-kan-heta.

 

Skicka en kommentar

<< Home