onsdag, december 14, 2005

Milano


Juvestore i Turin.

Armanis julgran med fungerande tv-apparater.

Ekiperade på Del Alpi. Juve-Cagliari 4-0.

Moget.

Det bästa med italiensk mat är att less is more. De är grymma på att få till synes jävligt enkla grejer att smaka fantastiskt. Som en grönsallad med olivolja och balsamico. Eller en mozarella-tomatmacka. För att inte tala om min parmesan-och-smör-risotto. G'dam.
## Turin kändes shysstare än Milano. Visserligen mycket pre-OS-plock när vi var där, men ändå.
**Flygresan hem kan ha varit den mest behagliga jag varit med om. Vet inte om det berodde på att det råkade vara extremt gynsamt flygväder just då, eller om det var att vi satt allra längst fram. Men nu sitter jag där i fortsättningen.
Hannahs bekant hade tipsat om två fantastiska restauranger. Bagutta och Paper Moon. Båda på Via Bagutta och båda enligt rykten frekventerade av Signore Armani. Om i Milano. Gå dit.
##Stadio Del Alpi ligger mitt ute i skiten. En dryg halvtimme med buss från Turins centrum i ett jävla industriområde. Inte konstigt att Juve lockar så lite folk.
**Det är svårt att bojkotta Nestlé utanför Sverige. På många ställen har de monopol på vattenförsäljningen. Vaffanculo.

6 Comments:

At 14 december, 2005 22:49, Blogger Thomas Pihl said...

Soft, Måns!

 
At 15 december, 2005 09:03, Blogger Tor Billgren said...

Åkte du runt halva jordklotet för att köpa en mössa som du lika gärna kunde köpt på Drottninggatan? Ack...

 
At 15 december, 2005 10:05, Blogger adam said...

jag måste erkänna att det kom ett fniss när jag såg sista bilden. Så mogen är man.

 
At 15 december, 2005 14:17, Blogger Anton Berg said...

Jag ser såklart din Mats Olsson-ripoff. Snyggt!
Fittan var definitivt ett nelsonskratt, även om det är mer ett Bart-skratt vi är ute efter i den här situationen när jag tänker efter.
Okej:
Bartskratt!

Jag tror främst du tänker på hans rock Seb...
Nelsonskratt.

 
At 15 december, 2005 14:50, Blogger Måns said...

Tor, det är faktiskt en halsduk faktiskt.

Tack Seb. Du är inte så tråkig du heller...

 
At 15 december, 2005 14:52, Blogger Måns said...

Och förresten Tor.
Testa risotto med bara parmesan och smör.
Du kommer att älska det!
(Ni andra också, men lets face it - Tor är den store matkonaissören i det här sällskapet. Förutom när det gäller pizza. Då är det jag och Thomas. Banana från Johannebergspizzerian!)

 

Skicka en kommentar

<< Home