torsdag, november 24, 2005

7ka saker med Lasermannen

1. Att det har hänt.

2. Att killen som stannade med bilen efter första mordet utanför vår port vägrar ta med offret till sjukhus eftersom han kommer "få blod i baksätet".

3. Att killen som stannar stannar utanför vår port. (Jag bodde inte där just då men det är ändå kusligt.)

4. Att Ny Demokrati fanns.

5. Att Ny Demokratis politik fortfarande finns.

6. Att Lasermannen, dvs John Ausonius, redan på 70-talet diagnostiserades som psykiskt sjuk.

7. Att Lasermannen inte lyckades döda fler av sina offer. Ser man det från hans sida hade han ju en otrolig otur. Elva skjutna men "bara" en död.

10 Comments:

At 24 november, 2005 16:14, Blogger Anton Berg said...

Knepet är att titta bortåt, gärna uppåt, Seb.
Sånt får man lära sig som radiobimbo!

 
At 24 november, 2005 16:52, Blogger Urologen said...

Att lasermannen inte "lyckades" döda mer (låter lite som när man tar fel på "chans" och "risk", eller hur) berodde ju på att vapnet han använde hade så liten kaliber (22 om jag inte minns fel, en sk pop gun om man skall citera amerikaner).

Jag har dessutom en avlägsen bekant som haft den stora glädjen (iallafall vid dags dato benämt så i min bok) att ha fått slå Ausonius hårt vid ett antal tillfällen.

 
At 24 november, 2005 17:14, Blogger Anton Berg said...

Visst, det var ett dåligt vapen för ändamålet men han sköt ju folk rätt i huvudet som ändå överlevde...

 
At 24 november, 2005 17:31, Anonymous Anonym said...

Tacka vet jag "Krocketmördarn"...

 
At 24 november, 2005 23:05, Blogger Urologen said...

Hade han skjutit dom rakt i hjärtat hade det varit annorlunda, den delen av kroppen klarar inte ens små hål.

 
At 24 november, 2005 23:53, Blogger Thomas Pihl said...

Sebban, har du inte sett de nytagna bilderna i Gringo? Där ser han ännu coolare/galnare ut.

Ni har väl läst boken, allihopa? Gör det annars.

 
At 25 november, 2005 08:10, Blogger Tor Billgren said...

Anton, jag kände igen ert hus direkt,

 
At 25 november, 2005 23:14, Blogger Anders said...

Ser ni inte att det är agent Cooper från Twin Peaks.

 
At 28 november, 2005 10:36, Blogger Anton Berg said...

- How would you like your coffee, agent Cooper?
- Black, black as a moonless night.

 
At 29 november, 2005 16:39, Blogger Urologen said...

And a piece of that wonderful cherry pie...

Nej, jag tror att jag måste önska mig boken i julklapp. Den verkar ytterst intressant.

 

Skicka en kommentar

<< Home