onsdag, november 23, 2005

Uttryck som genast borde förbjudas

Jaså, det drar i kaffetarmen?

14 Comments:

At 23 november, 2005 10:14, Blogger Anton Berg said...

Absolut. Även insändare som börjar med:

Jag och många med mig tycker...

 
At 23 november, 2005 10:37, Blogger adam said...

suger det inte i kaffetarmen?

 
At 23 november, 2005 14:05, Blogger Anders said...

Jaså, det rycker i kaffenerven?

Jaså, det kittlar i kaffegomseglet?

Jaså, det knastrar i kaffekotan?

Jaså, det svider på kaffeslemhinnan?

Jaså, det bultar i kaffefurunkeln?

Jaså, det rinner kaffe längs Glutus Perplexius?

Jaså, du har en brun fläck på kaffehinnan?

Jaså, det fattas en prilla mörkrostat under läppen?

Jaså, du behöver intravenös uppkoppling till perkulatorn?

 
At 23 november, 2005 15:41, Blogger m said...

Perkulator är för övrigt ett ord som borde få bredare användningsområde. Jag som inte dricker kaffe får aldrig tillfälle att använda det.

Samt: EWWW, jag råkade bildgoogla furunkel.

 
At 23 november, 2005 16:17, Blogger Tor Billgren said...

Uh - bildgoogla på furunkel vågar jag inte göra. Jag lider fortfarande av sviterna efter min "Jocelyn Wildenstein"-bildgoogling.

 
At 23 november, 2005 16:24, Blogger Thomas Pihl said...

Under mina bakfulla lördagsfikor med Johannes Heldén på (saligt avsomnade) Oji i Göteborg uppstod uttrycket "kaffevargen ylar".
Vilket iofs mer handlade om att man hade fått FÖR mycket kaffe.

Kaffevargen finns faktiskt med i Johannes författardebut "Burner".

 
At 23 november, 2005 21:38, Blogger Anders said...

Åh, fan, är den så dålig, Sandra?
Då ska jag inte läsa den.
Förstår inte hur du kan tipsa om en sån bok, Seb.

















Neeeej, jag var inte allvarlig!
Jag förstod att Sandra får kräkreflex av kaffetarmen och inte av Johannes bok. Kunde inte låta bli, bara.

 
At 23 november, 2005 22:33, Anonymous Anonym said...

Även
"Hörde du kaffepinglan?"
borde förbjudas!

 
At 24 november, 2005 09:06, Blogger Tor Billgren said...

Jag tar morgonfika redan nu: 09.05. HA!

 
At 24 november, 2005 09:06, Blogger Tor Billgren said...

(Jag tar fika 09.30 också)

 
At 24 november, 2005 10:28, Blogger Tor Billgren said...

Vittnar du falskt? Det var det nedrigaste!

 
At 24 november, 2005 10:35, Blogger adam said...

nu har jag blivit kaffesugen av läsandet, men inte drar eller suger det i nån tarm, däremot kaffeimpulsas det i fikaloben

 
At 24 november, 2005 10:39, Blogger Jonas Bergroth said...

Under takåsarna på Lagerhuset i Gbg klämtar en skeppsklocka i mässing strax efter 10:00 när kaffet är klart. Och detta är sant. Och trivsamt. Ett legitimt skäl att fly skrivbordet – helt utan kvasianatomiska ordvändningar.

 
At 25 november, 2005 23:17, Blogger Anders said...

Hi hi.
Fina nya bilder på du.

 

Skicka en kommentar

<< Home