söndag, september 11, 2005

Mellanspel på arbetssöndagen

I natt ringde Måns från festanet i Dalsland. Ni spelade gitarr och melodika och sjöng Håkan-låtar. Snyft.

Idag jobbar jag. Jag tog ett avbrott från elva till nu - åkte till Jerikos nya restaurang c/o och brunch-DJ:ade en timme. Embassy, Glen Miller, Differnet, KLF, The Instrumen, Steve Reich, Simple Minds, Kraftwerk, Aphex Twin och sånt. Som belöning fick man brunch. Sinnessjukt god korv, poptatiskaka, fläsk, revben och majsmuffin. Inget buffésvullande - helt perfekt mängd. Kaffe till feta korvar är det godaste som finns.
- Vill du ha en drink, frågade Emil och höll upp en flaska cava.
- ...jaa-visst, svarade jag och tänkte på jobbet. Men ett glas cava har ju ingen blivit full på...
Fast cavan var bara till för att toppa drinken med. Drinken som bestod av vaniljvodka och nån schysst jos. Samma drink som de försökte göra på ACNE-festen i fredags. Fast mycket godare.

För att cykla ruset av mig begav jag mig till Galleri Peep - Malmö Kosthögskolas elevgalleri där den söte italienaren Matteo Rosa har examensutställning. Vi hade lite mejlkontakt kring hans förra utställning i Lund, och i samband med inbjudan till den nuvarande utställningen ventilerade han farhågor om att jag skulle vara homofob - han hade nämligen varit inne på min hemsida och hittat min länksamling till homofobiska sajter. Och förstår man inte svenska, är det ju lätt att tro att jag har samlat dem där för att jag tycker att de är bra. Det har vi emellertid rett ut nu.

Men när jag kom fram till Peep var han ockupperad av nån man som berättade sitt livs historia eller något annat ointressant. Jag strosade runt i en kvart, men orkade inte vänta - så jag fick inte möjlighet att presentera mig idag heller.

Nu: Radio!

2 Comments:

At 11 september, 2005 20:23, Blogger Urologen said...

Aphex twin är en av mina allra största husgudar (tillsammans med Robert Lippok, Anthony Burgess och J G Ballard (jag brasklappar dock för att det kan finnas fler)) - och jag är förstås uppfödd på skogaholmslimpa och Kraftwerk.

Du har bra smak du Tor.

 
At 12 september, 2005 09:21, Blogger Thomas Pihl said...

Vilket sött missförstånd, att du skulle vara homofob!

Hoppas du får fler chanser att presentera dig för Matteo.

Roligt att du dj:ar så mycket. Du skulle kanske passa som dj på Memento i Eskilstuna. Jag ska maila dig deras program, så får du se hur konstiga de är.

 

Skicka en kommentar

<< Home